صفحه اصلی/بلاگ/اخبار ملکی/املاک دپارتمانی چیست و تفاوت آن با بنگاه املاک چیست؟

املاک دپارتمانی چیست و تفاوت آن با بنگاه املاک چیست؟

اخبار ملکی۱۴۰۲/۷/۳۰2786
املاک دپارتمانی چیست و تفاوت آن با بنگاه املاک چیست؟

شاید شما هم به تازگی وارد حوزه مشاور املاک و ملک شده اید یا قصد انجام این کار را دارید. لازم است تا تا قبل از هر چیز اطلاعات خود را در زمینه افزایش دهید. انواع مختلفی از آژانس املاک وجود دارد که بر أساس تجهیزات،نحوه کارایی و چگونگی نحوه سازماندهی وجود دارد. پس بهتر است در قدم اول درباره هر کدام از أنواع آن، املاک دپارتمانی چیست و تفاوت آن با بنگاه املاک چیست؟ اطلاعات بیشتری کسب کنید. در این مقاله سعی کردیم تا به بیشتر سوالات شما درباره انواع آژانس املاک و تفاوت های بین آن ها بپردازیم پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

انواع آژانس املاک

همان طور که در همه شغل ها تغییراتی انجام شده و ما شاهد به روز شدن همه آن ها هستیم، این قاعده در شغل آژانس املاک نیز مستثنی نبوده است. در این حرفه با مقایسه با انواع سنتی و قدیمی آن، در حال حاضر به سبک جدیدتر و متفاوت تر اجرا می گردد.

در حال حاضر اکثراً در شهر های بزرگ با توجه به سبک کاری و نحوه فعالیت آن ها به سه دسته که شامل:

  1. املاک کفی
  2. املاک سنتی
  3. املاک دپارتمانی

تقسیم می شوند. نکته ای که در این جا وجود دارد معمولا املاک کفی به صورت سنتی می باشد اما این به این معنی نیست که تمام املاک کفی سنتی باشند. شاید یک املاک هم دپارتمانی باشد و هم شرایط یک املاک کفی را داشته باشد. بیشترین نوع آژانس املاک، همان نوع کفی است که در کل شهر های ایران به وفور یافت می شود. در این گونه از آژانس ها معمولا دارای ویترین خیابانی هستند. به طور کلی مشاوران املاکی که به دنبال تبدیل شدن به بهترین مشاور ملکی هستند، به سراغ استخدام در املاک دپارتمانی هستند.

آژانس املاک دپارتمانی

آژانس املاک دپارتمانی شامل مجموعه بزرگی می باشد که به سبک مدرن اداره و خدمات ارائه می دهد. که می توان گفت در نقطه مقابل آژانس های املاک سنتی قرار دارد. در این دپارتمان ها به گونه ای است که یک شرکت بزرگ اداره می شود و به همه نقاط شهر خدمات ارائه می دهد. خدماتی مانند خرید و فروش املاک مسکونی، تجاری و اداری و یا در زمینه سرمایه گذاری دارایی، پیمانکاران و آژانس های بیمه انجام می شود.

املاک سنتی

املاک سنتی یک مغازه کوچکی است که فقط یک محله را پوشش می دهد و مشتری های مخصوص به خود که در نزدیک آن محل زندگی می کنند را دارد. در این دپارتمان های املاک چون افراد بیشتری استخدام و مشغول به کار می شوند، در نتیجه می توانند سهم بیشتر و بزرگ تری از بازار املاک و معاملات را داشته باشند. افرادی که در آن استخدام می شوند دارای مهارت و آموزش کافی در این زمینه می باشند و امکان رشد و پیشرفت نیز برای آن ها وجود دارد.

خرید ملک با بهترین قیمت ممکنه از دپارتمان املاک مثلث در منطقه 2 تهران

فرق بین املاک دپارتمان و بنگاه املاک

همانطور که بالا به این مورد اشاره شد که املاک به صورت بنگاه و دپارتمان اداره می شود. بهتر است بیشتر راجع به آن بدانید تا با مراجعه به آژانس مناسب و دریافت خدمات از طریق کارشناسان و متخصصان آن در این زمینه از خدمات دقیق تری بهره مند شوید.

ساختار و سازماندهی بنگاه املاک و دپارتمان املاک

یکی از تفاوت های املاک سنتی و مدرن در نحوه سازماندهی آن ها می باشد. در املاک سنتی از نیروی انسانی و متخصص کمتری استفاده می شود، ساختار آن به صورت سازمان نیست و در آن تجهیزات کمتری به کار برده می شود. در حالی که در املاک دپارتمانی، می توان آن را یک سازمان در نظر گرفت که نیروهای بیشتری در گروه های مختلفی مشغول به کار و ارائه خدمات هستند. به عنوان مثال تعدادی از این افراد مسئول عقد قرار دارد، تعدادی مسئول ارائه دادن مشاوره رایگان و افرادی دیگر وظیفه یافتن ملک مورد نظر به سلیقه و خواسته مشتری می باشند.

وجود افراد متخصص در املاک دپارتمانی

در مشاوران املاک به صورت سنتی و کفی نیروهایی مشغول به فعالیت هستند که به صورت تجربی و در مدت طولانی در این زمینه فعالیت می کنند. در صورتی که در دپارتمان های املاک افراد متخصص و کارشناسان مجربی حضور دارند که می توانند به افراد، علاوه بر راهنمایی و مشاوره برای خرید و فروش ملک و زمین کمک کنند، بلکه توضیحات مربوط به کیفیت و مصالح به کار رفته ساختمان و آینده سرمایه گذاری آن راهنمایی کنند.

روش فایل یابی در املاک

یکی دیگر از تفاوت های که بین املاک دپارتمانی و بنگاه املاک وجود دارد نحوه ذخیره سازی و دسترسی فایل های است. در املاک دپارتمانی فایل ها در داخل کامپیوتر ذخیره می شوند. با توجه به خواسته مشتری و جستجوی کلمات کلیدی دستیابی به بهترین انتخاب ملک امکان پذیر است. اما در بنگاه املاک این اطلاعات و فایل ها به صورت دستی ذخیره می شوند که مشکلاتی نظیر اتلاف وقت مشتری و پایین آمدن دقت جستجو را فراهم می کند.

استفاده از شبکه های اینترنتی و فضای مجازی

در آژانس های املاک دپارتمانی به دایل وجود تجهیزات پیشرفته می توانند با مشتریان خود از طریق اینترنت نیز در ارتباط باشند. که این کار باعث راحت تر و آسان تر شدن ارتباط با مشتری و آژانس می باشد.

که به موجب آن پیشرفت و موفقیت آژانس فراهم می شود. بنابر این مشتریان می توانند در هر زمان از طریق اینترنت و فضای مجازی با مشاوران خود در این املاک ارتباط برقرار کنند. مشاوران دپارتمان ها با فعالیت در اینستاگرام، تلگرام، روش های بازاریابی اینترنتی و دیگر موارد می توانند فایل های مورد نظر و مناسبی برای مشتریان خاص خود در نظر بگیرند.

بهترین راه خرید خانه دپارتمان های ملکی است که شما را به فایل های فراوان همراه می کند.

املاک دپارتمانی یا سنتی؟

همان طور که به این مورد اشاره کردیم، دپارتمان های املاک بر مبنای تخصص فعالیت می کنند که می تواند بسیار نقش مهمی برای تصمیم گیری مشتری ایفا کند. زمانی که افراد فقط در یک قسمت و تخصص فعایت می کنند اطلاعات بیشتری نسبت به آن به دست می آورند در نتیجه این مشاوران می توانند اطلاعات دقیق تر و مشاوره مفید تری به مشتریان ارائه دهند. علاوه بر گسترده تر بودن محدوده کاری این املاک و داشتن فایل های متعدد در محدوده وسیع تر از یک منطقه ، راحت تر می توانند نیاز های مشتری را بر طرف کنند. مجموعه املاک مثلث که یکی از املاکی های معتبر در منطقه 2 تهران می باشد در دسته املاکی های دپارتمان بوده و املاک مثلث شهرک غرب می تواند به شما در داشتن یک انتخاب خوب کمک کند.

دپارتمان املاک چیست؟
دپارتمان املاک شرکت املاکی است که در حوزه خرید و فروش مسکونی، تجاری و اداری سرمایه گذاری و خرید و فروش، رهن و اجاره خدمات رسانی می کند.
دفتر املاک چیست؟
مجموعه ای که به صورت اختصاصی بر فعالیت های خرید و فروش، رهن و اجاره و... ملک خدمات رسانید می کند.

2

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

لیلی

من با دپارتمان ملکی موافق هستم چون بهتر مشاوره می‌دهند واز نظر کارایی نظم بیشتری در کارشان هست

باران

من به شخصه خودم با دپارتمان ملکی موافق ترم

ارسال نظر

ارسال
جدیدترین اخبار و مقالات
معرفی فلای لند در پارک پرواز

معرفی فلای لند در پارک پرواز

یکی از بخش های تفریحی در منطقه 2 تهران را می توان فلای لند معرفی کرد، اگر شما هم دوست دارید آخر هفته های متفاوتی را تجربه کنید؛ می توانیم به شما فلای لند را معرفی کنیم.

برج زرین شهرک غرب تهران

برج زرین شهرک غرب تهران

برج مسکونی زرین، از جدید ترین برج هایی است که زیر نظر شرکت تکلار ساخته شده است.

معرفی برج پرسپولیس در شهرک غرب تهران

معرفی برج پرسپولیس در شهرک غرب تهران

برج پرسپولیس یکی از برج های مسکونی خاص و معروف در شهرک غرب تهران است. این برج در خیابان حسن سیف و در خیابان دوازدهم قرار دارد. برج پرسپولیس به عنوان یکی از بلندترین برج های زیبا در شهر تهران شناخته شده است.

مرکز خرید میلاد نور شهرک غرب تهران

مرکز خرید میلاد نور شهرک غرب تهران

یکی از مراکز خریدی که در منطقه 2 تهران واقع شده است و می توانید برای آخر هفته های خود از آن استفاده کنید، مرکز خرید میلاد نور میباشد. این مرکز خرید یکی از گزینه های عالی برای شماست.

آشنایی با برج تماشا سعادت آباد تهران

آشنایی با برج تماشا سعادت آباد تهران

یکی از سری برج های واقع در بلوار فرحزادی را می توان برج تماشا معرفی کرد، این برج واقع در سعادت آباد بوده و یکی از سازه های لوکس در این منطقه معرفی می شود.