صفحه اصلی/وبلاگ/آموزش مشاوره املاک/آینده شغلی مشاوران املاک چه می شود؟

آینده شغلی مشاوران املاک چه می شود؟

آینده شغلی مشاوران املاک چه می شود؟

آینده شغل مشاور املاک چگونه خواهد بود؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین تغییر نیازها و البته تغییر در سبک زندگی مردم و علی‌الخصوص کمبود وقت، تغییرات زیادی در مشاغل و تجارت بوجود آمده است که از جمله این مشاغل می‌توان به شغل مشاور املاک اشاره نمود. ورود تکنولوژی و نرم‌افزارهای پیشرفته که کار خرید و فروش در هر زمینه ای را آسان‌تر نموده است؛ باعث شده تا به زودی شغلهایی مانند مشاور املاک نیز دچار تغییر و تحول چشمگیری شوند.

برخی معتقدند که ممکن است این شغل در طی چند سال آینده با وجود سرعت پیشرفت علم، به دست فراموشی سپرده شده و بلااستفاده گردد ولی در واقع چنین نیست و باید گفت که می‌توان همراه با تکنولوژی و علم روز دنیا، از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای جدید برای ارتقا و پیشرفت این شغل کمک گرفت. چند مورد از کاربرد علم در شغل مشاور املاک را در ادامه برخواهیم شمرد.

حضور نرم افزارهای سه بعدی سازی

پیش‌بینی می‌گردد که در آینده‌ای نه چندان دور، استفاده از فناوری سه بعدی بتواند ملک را از زوایای مختلف به خریدار و مشتری نشان داده و به طور کامل از راه دور مشاهده گردد. این نرم‌افزارها به مشتری این اجازه و امکان را می‌دهد که به شکل واقعی‌تر و شفاف‌تری بتوانند تصاویر ملک را مشاهده و اطلاعات لازم و کافی را از آن بدست بیاورند.

نرم‌افزارهای سه‌بعدی‌سازی می‌توانند به شکل بسیار دقیق، اتاق‌ها، پلان‌ها، فضاهای داخلی و خارجی و نمای بیرونی ملک را با جزئیات کامل به مشتری نشان دهند. همچنین این نرم‌افزارها قادر خواهند بود در امر بازاریابی ملک نیز به مشاوران املاک کمک‌های شایانی کنند. بدین‌صورت که تصاویر ویدئویی با تورهای مجازی از یک ملک را با استفاده از سه‌بعدی‌سازی ارائه دهند. این روشها به طور قطع، در شغل مشاور املاک، جذابیت و تجربه بهتری را به مشتریان ارائه می‌نماید. وجود این تکنولوژی می‌تواند ابزاری قدرتمند برای فروش بیشتر و بهتر در این شغل باشد.

مزایای استفاده از تکنولوژی در شغل مشاور املاک:

  • تجربه واقعی دیدن ملک با استفاده از نرم‌افزارهای سه‌بعدی
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه و دسترسی به ملک حتی به وسیله تلفن همراه
  • جذب مشتریان راه دور و گسترش بازار فروش

استفاده از هوش مصنوعی

به زودی مشاوران املاک این توانایی را خواهند داشت که با استفاده از سیستم‌های هوشمند، به طرز ساده‌تری با خریدار ارتباط برقرار نموده و اولویت‌های مشتری را شناسایی نمایند. کاربرد این سیستم‌های روز دنیا باعث می‌شود تا با سرعت بیشتر و روشهای جدیدتر، املاک را به مشتری نشان داده و با توجه به داده‌ها و اطلاعات، ملک مناسب را برای مشتری موردنظر انتخاب نمایند. استفاده از هوش مصنوعی به مقدار زیادی در وقت و زمان صرفه‌جویی به عمل می‌آورد.

آینده مشاوران املاک با وجود وارد شدن تکنولوژی چه می شود؟

دلایل کمرنگ شده نقش مشاوراملاک در آینده

این موارد از جمله دلایلی است که سبب می شود که شغل یک مشاور املاک موفق به خطر بیوفتد و سمتی دیگر در حوزه املاک تحولات متعددی ایجاد شود. از جمله دلایلی که سبب کمرنگ شدن آینده مشاوران املاک می شود موارد زیر است.

حذف واسطه‌ها

دولت با اعمال سیاست‌هایی همچون کاهش دستمزد مشاورین املاک، سخت کردن فرآیند صدور پروانه کسب، واگذاری قرارداد‌نویسی به دفاتر اسناد رسمی و اخذ مالیات‌های نامتعارف، قصد کاهش جذابیت‌های این صنف و در نهایت حذف واسطه‌ها را دارد.

واگذاری قرارداد‌نویسی به دفاتر اسناد رسمی

یکی از مهمترین ارکان شغل مشاور املاک، نوشتن قرارداد می‌باشد که باعث نگهداری مشتری و اخذ کمیسیون از طرفین قرارداد است که بدون وجود این بخش از کار، تضمینی برای دستمزد وجود نخواهد داشت.

خواست طرفین معامله

طرفین معامله اعم از خریدار و فروشنده تمایل دارند که واسطه‌ها از میان برداشته شوند تا هزینه کمتری بابت معامله پرداخت نمایند.

کمبود نیروی کار و وجود سایت‌های اینترنتی مشاوراملاک

هزینه‌های رو به افزایش بنگاه‌داری و جابجایی کارشناسان خبره در این امر و همچنین کمبود نیروی کار وفادار باعث شده تا ادامه مسیر برای برای کار آژانس‌های املاک سخت‌تر گردد. همچنین وجود سایت‌های به‌روز و آنلاین در این زمینه، مراجعه حضوری به بنگاه‌ها را بسیار کمتر نموده است.

آشنایی و شناخت بهتر از حوزه املاک و تاثیر تکنولوژی بر آن را می توانید در املاک مثلث مشاهده کنید.

سخن پایانی

هرچند که به دلایل ذکرشده بالا، احتمال می‌رود که شغل مشاور املاک کمتر مورد استفاده خریداران و فروشندگان ملک قرار گیرد اما به طور کامل نمی‌توان این شغل را حذف یا تمام شده در نظر گرفت. باید اذعان داشت که با وجود هوش مصنوعی و نرم‌افزارهای بسیار کاربردی در این زمینه، می‌توان شغل مشاور املاک را بسیار تخصصی‌تر و با امکانات مناسب‌تر ادامه داد و خدمات بهتری به متقاضیان در این رابطه ارائه نمود.

2

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

رضا

اقتصاد بیماره اینجوری کنترل نمیشه باید تورم رو کنترل کرد هزینه ساخت دو برابر شده مصالح گرون شده کسی نمیاد ملکشو به ضرر بفروشه شما ببین روزانه مواد غذای گرون میشه چرا کنترل نمیشه چون هزینه تولید و دست مزدرفته بالا و اینجوری نه تنها چیزی حل نمیشه بلکه مشکلات بیشتر میشه واین کار غیر کارشناسی هست ودر آینده مشکل ساز میشه

سعید

آینده ترسناک شده با هوش مصنوعی، این موضوع توی حوزه املاک هم اتفاق میوفته و همه دچار میشیم

ارسال نظر

ارسال
جدیدترین اخبار و مقالات
نحوه و مراحل گرفتن سند المثنی ملکی

نحوه و مراحل گرفتن سند المثنی ملکی

اگر شما هم سند اصلی خود را گم کرده اید و می خواهید اقدام به گرفتن سند المثنی کنید؛ در این مقاله به صورت کامل مراحل دریافت سند المثنی را برای شما شرح می دهیم.

سند ملکی وقفی

سند ملکی وقفی

خریدار ملک وقفی، مالک آن نخواهد بود و اجازه رهن، اجاره، ساخت و ساز و فروش ملک وقفی را به صورت مستقل ندارد.

سند ملکی تک برگ

سند ملکی تک برگ

سند تک برگ یکی از انواع اسناد ملکی است و به جهت مزایایی که دارد نسبت به دیگر اسناد، اعتبار بیشتری دارد.

سند مشاع

سند مشاع

برای استعلام سند مشاع میتوانید به سامانه ثبت اسناد و املاک مراجعه نمایید.

مجوزه های کسب و کار ملکی چیست؟

مجوزه های کسب و کار ملکی چیست؟

هر یک از کسب و کار های دنیا نیازمندی هایی در جهت مجوز دارند که کسب و کار املاک نیز از این مستثنی نیست و شما برای داشتن این بیزینس نیاز به یک سری مجوز دارید که در این بخش آن ها را به شما میگوییم.