صفحه اصلی/بلاگ/معرفی محله های تهران/محله سپهر شهرک غرب تهران

محله سپهر شهرک غرب تهران

محله سپهر شهرک غرب تهران

یکی از محله هایی که به تصور بسیاری از افراد تنها محدود به یک خیابان در شهرک غرب می باشد؛ محله سپهر است. بسیاری از افراد این محله را در اصل به نام خیابان سپهر شهرک غرب می شناسند. اگر می خواهید شناخت بیشتری در رابطه با محله سپهر داشته باشید با املاک مثلث همراه باشید تا اطلاعات دقیق در رابطه با خیابان ها، امکانات رفاهی و دسترسی کامل از محله سپهر به دست آورید.

تاریخچه محله سپهر

اگر می خواهید بدانید چرا این محله به این نام شناخته می شود تنها به علت زندگی پرسنل پرواز سپهر آشیان نیروی هوایی بود، که سبب شد تا این محله به این نام قرار گیرد. اما از نظر تاریخچه این محله به دلیل کارخانه میخی بود که در خیابان حافظی بود به محله میخ سازی شناخته می شد و به مرور زمان به محله سپهر یا محله درختی شناخته شد.

این محله پس از سال 57 به تعاونی مسکن و اجرای عملیات ساخت و ساز سپرده شد و به مرور زمان این محله در کنار محله درختی همگی نوسازی شده و ساخت و سازه ای متعددی در آن رخ داد، پس از آن آپارتمان های سپهر تبدیل به آپارتمان های مدرن در تهران شدند و خرید آپارتمان در سپهر تقاضای بالایی پیدا کرد.

محله سپهر کجاست؟

موقعیت مکانی محله سپهر به گونه ای می باشد که در استان تهران و در محدوده مرکز شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۲ شهر تهران قرار گرفته است و یکی از محله های کلیدی منطقه 2 می باشد. محله سپهر که به نام درختی هم شناخته می شود در ناحیه 8 منطقه 2 قرار دارد و از محدوده طرح زوج و فرد برخوردار نیست.

موقعیت جغرافیایی و  دسترسی محله سپهر

اگر بخواهیم به موقعیت مکانی و میزان دسترسی این منطقه بپردازیم باید گفت که این منطقه از هر چهار جهت جغرافیایی به خیابان و بزرگراه های مهم تهران دسترسی دارد. از سمت شمالی شما می توانید به بزرگراه رفسنجانی (نیایش) در کنار خیابان نخلستان دسترسی داشته باشید. از سمت جنوب به دسترسی محلی بلوار دادمان راه دارید و از سمت شرق نیز به بلوار دریا و بلوار پاکنژاد راه دارد.

دسترسی محله سپهر به بزرگراه هاشمی رفسنجانی

نقشه محله سپهر

شما می توانید در این بخش نقشه هوایی سپهر را مشاهده کنید و به راحتی می بینید که وسعت این محله بسیار بالا بوده و در کنار آن به راحتی به از دسترسی محلی مناسبی به محله های  ‌سعادت آباد، شهرک غرب، ایوانک، دریا، آسمان، پونک دسترسی دارد.

خیابان های محله سپهر

تعداد خیابان هایی که در محله سپهر قرار دارد به نسبت بالا بوده و ما در این بخش خیابان های مهمی را که در این محله قرار دارد به شما معرفی میکنیم.

  • خیابان بوستان
  • خیابان سادات
  • خیابان میعاد
  • خیابان مرصاد
  • خیابان سپهر
  • خیابان ثقفی
  • خیابان درختی
  • خیابان حافظی
  • خیابان نورانی
  • خیابان فخارمقدم
  • خیابان پامچال سوم
  • خیابان عباسی اناری

بلوار های محله سپهر

از بلوار های مهمی که در این منطقه قرار دارد می توان به بلوار فرحزادی، بلوار دریا، بلوار دادمان و بلوار شهید درختی اشاره کرد. این میزان از تعداد بلوار ها نشان می دهد که دسترسی این منطقه به نسبت مناسب بوده و از سمتی دیگر قیمت خرید آپارتمان در سپهر را بالا می برد. شما می توانید برای مشاهده آگهی های مربوط به خرید آپارتمان در درختی و یا سپهر از املاک مثلث کمک بگیرید.

خیابان های سپهر در منطقه 2 تهران

حمل و نقل به محله سپهر

حالا که اطلاعات کاملی از چهار چوب و ساختار کلی محله سپهر به دست آوردیم بهتر است به سراغ امکانات عمومی در این منطقه بپردازیم.

ایستگاه مترو

اگر می خواهید با مترو به محله سپهر رفت و آمد داشته باشید. می توانید از تنها یک ایستگاه مترو دادمان استفاده کنید. این ایستگاه که در خط 7 مترو قرار دارد و در 27 اسفند ماه سال 1401 احداث شده است.

ایستگاه اتوبوس سپهر

تعداد ایستگاه های اتوبوسی که در این محله قرار دارد بالا است و رفت و آمد با استفاده از اتوبوس در این محله به نسبت راحت است. از ایستگاه های مترو مهم می توان به

  • ایستگاه اتوبوس درختی
  • ایستگاه اتوبوس مسجد
  • ایستگاه اتوبوس فلامک
  • ایستگاه اتوبوس دریا
  • ایستگاه اتوبوس زرافشان

اشاره کرد. رفت و آمد با استفاده از این وسیله حمل و نقل عمومی در سطح محله سپهر می تواند شما را از ترافیک رهایی بخشد.

بوستان های سپهر

تعداد بوستان ها و پارک ها در کنار فضاهای سبز در این منطقه بالا است و این موضوع سبب می شود تا امکان زندگی در این منطقه راحت تر باشد. از بوستان های محله سپهر می توان به پارک های زیر اشاره کرد:

  • بوستان مولانا
  • پارک نیما
  • بوستان کاج
  • بوستان تربیت معلم
  • بوستان ارغوان
  • بوستان یاسمن
  • پارک سروناز

زندگی و خرید آپارتمان در سپهر

تا به اینجا ما سعی کردیم تا تمامی امکاناتی که در این محله قرار دارد را به طور کامل بیان کنیم، یکی از بخش های مهم در این محله سرای محله سپهر است که در محله درختی و خیابان کاج قرار دارد. این نقطه از بخش های اجتماعی و فرهنگی بوده که در جهت حل مشکلات منطقه به شهرداری منطقه یاری می‌رسانند..

از گزینه هایی که می توانیم به شما برای سکونت پیشنهاد کنیم فاز هفتم شهرک غرب یعنی خرید آپارتمان در خیابان فخار مقدم است. این خیابان در کنار آپارتمان های درختی میتواند از دسته خیابان های لوکس محله سپهر به شمار آید.

خیابان سپهر کجای تهران است
سپهر در اصل یکی از محله هایی است که در منطقه 2 تهران قرار دارد و یکی از خیابان هایی که در این محله قرار دارد، خیابان سپهر نام گذاری شده است.
مرکز تجاری سپهر شهرک غرب در کجا قرار دارد؟
مرکز تجاری سپهر یکی از مراکز خریدی است که در محله سپهر، قرار دارد و یکی از مجتمع های مسکونی است که در بلوار درختی در این محله قرار دارد.

2

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

حمید

محله زنده و دوست داشتنی

نازنین

به نظرم بلوار درختی از همشون بهتره

ارسال نظر

ارسال
جدیدترین اخبار و مقالات
معرفی فلای لند در پارک پرواز

معرفی فلای لند در پارک پرواز

یکی از بخش های تفریحی در منطقه 2 تهران را می توان فلای لند معرفی کرد، اگر شما هم دوست دارید آخر هفته های متفاوتی را تجربه کنید؛ می توانیم به شما فلای لند را معرفی کنیم.

برج زرین شهرک غرب تهران

برج زرین شهرک غرب تهران

برج مسکونی زرین، از جدید ترین برج هایی است که زیر نظر شرکت تکلار ساخته شده است.

معرفی برج پرسپولیس در شهرک غرب تهران

معرفی برج پرسپولیس در شهرک غرب تهران

برج پرسپولیس یکی از برج های مسکونی خاص و معروف در شهرک غرب تهران است. این برج در خیابان حسن سیف و در خیابان دوازدهم قرار دارد. برج پرسپولیس به عنوان یکی از بلندترین برج های زیبا در شهر تهران شناخته شده است.

مرکز خرید میلاد نور شهرک غرب تهران

مرکز خرید میلاد نور شهرک غرب تهران

یکی از مراکز خریدی که در منطقه 2 تهران واقع شده است و می توانید برای آخر هفته های خود از آن استفاده کنید، مرکز خرید میلاد نور میباشد. این مرکز خرید یکی از گزینه های عالی برای شماست.

آشنایی با برج تماشا سعادت آباد تهران

آشنایی با برج تماشا سعادت آباد تهران

یکی از سری برج های واقع در بلوار فرحزادی را می توان برج تماشا معرفی کرد، این برج واقع در سعادت آباد بوده و یکی از سازه های لوکس در این منطقه معرفی می شود.