صفحه اصلی/بلاگ/اخبار ملکی/تنظیم اجاره نامه

تنظیم اجاره نامه

اخبار ملکی۱۴۰۱/۹/۲۷289
تنظیم اجاره نامه

نکات مهم در تنظیم اجاره نامه

مالک و مستاجر با تنظیم اجاره نامه، تعهدات و وظایف خود را به ثبت رسانیده و قانونی می‌کنند. خانه یا آپارتمانی که اجاره داده می‌شود در واقع همچون مالی است که به امانت داده شده است. این نکات برای معامله های سنگین مانند اجاره آپارتمان در منطقه 2 بسیار مهم است.

به دلیل آن که هر یک از طرفین قرارداد بر سر تعهدات و گفته‌های خود پا بر جا باقی بمانند، تنظیم اجاره نامه امری لازم و ضروری میباشد. تمام مواردی که مالک و مستاجر بر سر آن به توافق رسیده و در اجاره نامه ثبت شده و به امضای طرفین قرارداد می‌رسد.

علاوه بر مواردی که طی توافق بین مالک و مستاجر در تنظیم اجاره نامه قید شده و به ثبت می‌رسد، قانون، بنگاه های مشاور املاک و دفاتر املاک کشور را به درج برخی از گزینه ها موظف می باشند. این گزینه ها به منظور تسهیل دادرسی در زمان هایی که بین موجر و مستاجر اختلافاتی به وجود دارد در اجاره نامه قید می شوند. برخی از آن ها را هنگام سند زدن ملک هم باید رعایت شود.

طبق ماده 11 فصل سوم قانون روابط بین موجر و مستاجر که در سال 1356 تایید شد، قانون گذار ملزم به ثبت موارد اجباری در تنظیم اجاره نامه خواهد شد.

موارد مهم در تنظیم اجاره نامه

از جمله مواردی که طبق ماده قانونی مربوط به تنظیم اجاره نامه باید به آنها توجه شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شغل موجر و مستاجر و آدرس محل سکونت موجر در آن درج شود.
  • نشانی کامل محلی که قرار است اجاره داده شود.
  • تعیین مهلت پرداخت اجاره توسط مستاجر به‌طور دقیق در این مورد چنانچه بین موجر و مستاجر توافقی صورت گرفت بایستی در اجاره نامه عینا قید شده و به ثبت برسد.
  • تعیین علت اجاره ملک که می‌تواند برای سکونت، تجارت یا یک فعالیت اقتصادی باشد.
  • در تنظیم اجاره نامه بایستی کاملا مشخص شود که آیا مستاجر حق انتقال ملک اجاره شده به غیر را دارد یا ندارد.
  • در اجاره نامه، مستاجر متعهد به پرداخت اجرت المثل پس از انقضاء مدت قرارداد یا فسخ آن می گردد.
  • برای اجاره مغازه به شما پیشنهاد می کنیم متن تنطیم قرار داد اجاره مغازه را بررسی کنید.

اجاره نامه ملکی

با ثبت دقیق موارد مهم در تنظیم اجاره نامه و ذکر تعهدات و توافقاتی که میان مالک و مستاجر صورت گرفته است، این موارد در نزد قانون نیز روشن شده و قابل پیگیری می باشند. در این قرارداد حیطه وظایف موجر و مستاجر به‌طور کامل مشخص شده. بدین ترتیب از مشکلات و اختلافات آتی به حد چشمگیری جلوگیری به عمل خواهد آمد.

تنظیم قرارداد ا جاره ملکی در املاک مثلث

مشخصات کامل موجر و مستاجر

از مهم ترین بخش ها در تنظیم اجاره نامه، ثبت مشخصات کامل موجر و مستاجر است. این مشخصات شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، نشانی محل سکونت، نشانی محل کار و سمت آنها می باشد. ذکر دقیق این موارد از نظر حقوقی اهمیت زیادی داشته و به دادگاه در پیگیری و یافتن طرف خاطی کمک خواهد کرد. به همین دلیل لازم است تا از صحت و دقت ورود این اطلاعات اطمینان حاصل شده و به طور خوانا و واضح به ثبت رسند. در این خصوص می توانید با مشاوران املاک معتبر در تهران در این حوزه تماس بگیرید.

برای خانه هایی که از ارزش بالایی برخوردار هستند مانند آپارتمان های منطقه 1 و یا اجاره در آپارتمان در سعادت آباد همگی باید به این نکات ریز توجه کنند.

برای داشتن یک قرارداد تنظیم شده خوب به شما پیشنهاد می کنیم تا متن توضیحات اجاره نامه را چک کنید.

هزینه تعمیرات و نگهداری ملک

هر خانه، آپارتمان یا ملکی که به صورت مسکونی یا تجاری اجاره داده می شود، به مرور زمان آسیب دیده، از بین رفته و مستهلک می شود. از آنجایی که ساخت یا تعمیر این بناها نیاز به صرف هزینه از طرف موجر دارد، در مورد هزینه تعمیرات و نگهداری ملک و قبول مسئولیت آن در تنظیم اجاره نامه اطلاعاتی به ثبت خواهد رسید.

امروزه با افزایش هزینه های مربوط به ساخت، تعمیر و نگهداری خانه و تجهیزات آن، این مسئله بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و به طور دقیق تری در تنظیم اجاره نامه به آن پرداخته می شود. لازم به ذکر است که قانون نیز در مورد هزینه تعمیرات و نگهداری ملک و تجهیزات مربوطه ، مصوبات و قوانین دقیقی وضع نموده است.

0

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

ارسال نظر

ارسال
جدیدترین اخبار و مقالات
برج اسکای در سعادت آباد

برج اسکای در سعادت آباد

از میان برج ها و سازه های مدرنی که در سعادت آباد وجود دارد، امروز می خواهیم درباره برج اسکای یکی از سازه های زیبا و مرتفع در سعادت آباد تهران صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مرکز خرید میلاد نور

مرکز خرید میلاد نور

یکی از مراکز خریدی که در منطقه 2 تهران واقع شده است و می توانید برای آخر هفته های خود از آن استفاده کنید، مرکز خرید میلاد نور میباشد. این مرکز خرید یکی از گزینه های عالی برای شماست.

برج تیسفون در میدان بهرود سعادت آباد تهران

برج تیسفون در میدان بهرود سعادت آباد تهران

یکی از انواع برج هایی که در سعادت آباد واقع شده است و یکی از گزینه های مناسب برای سکونت در منطقه 2 تهران شناخته می شود برج تیسفون است که در میدان بهرود واقع شده است.

بازار ملکی بعد از عید به چه صورت است؟

بازار ملکی بعد از عید به چه صورت است؟

یکی از بخش هایی که باید به آن بپردازید این است که تغییر های قیمت ملکی بعد از عید به چه صورت است؟ این یکی از عوامل و نکات کلیدی است که باید به آن پرداخته و توجه شود.

مراحل انتقال سند ملک

مراحل انتقال سند ملک

یکی از سخت ترین بخش های معامله های ملکی برای افرادی که آشنایی کامل با مسائل حقوقی ندارند بحث سند زدن است. هنگامی که معامله به مرحله امضای سند می‌رسد، بندهایی وجود دارد که با دقت باید مورد بررسی قرار بگیرد.