صفحه اصلی/وبلاگ/امکانات رفاهی و تفریحی تهران /پارک نهج‌البلاغه، تفریح و طبیعت همه در یک قاب

پارک نهج‌البلاغه، تفریح و طبیعت همه در یک قاب

پارک نهج‌البلاغه، تفریح و طبیعت همه در یک قاب

امروزه در دنیای پرشتاب و آلوده شهرها، داشتن فضایی سبز و آرام برای تفریح و استراحت، نیاز همه افراد است. تهران، پایتخت ایران، نیز از این قاعده مستثنی نیست و به همین خاطر بوستان ها و پارک های جنگلی بسیاری را در خود جا داده، یکی از بزرگ‌ترین این پارک‌های تهران که از طبیعت و رود آب گرفته تا وسایل بازی متعدد را داراست، پارک نهج‌البلاغه است. در این وبلاگ قصد داریم شما را با این پارک زیبا و امکانات بی‌نظیر آن آشنا کنیم، پس اگر اهل پیک نیک آخر هفته با خانواده یا دوستانتان هستید، مطالعه این وبلاگ از املاک مثلث را از دست ندهید.

معرفی پارک نهج‌ البلاغه؛ نگینی درخشان در غرب تهران

بوستان نهج‌البلاغه، با مساحتی حدود ۲۰۰ هکتار، یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های دره‌ای ایران است که در منطقه ۲ تهران واقع شده است، این پارک در میان بزرگراه‌های اصلی شهر واقع شده است و با امکانات متنوع و چشم‌اندازی بی‌نظیر، به ویژه پل معلق دیدنی‌اش که دومین پل معلق ایران است، مکانی ایده‌آل برای گذراندن اوقات فراغت و قرارهای عاشقانه محسوب می‌شود، از بالای این پل، می‌توانید مناظر زیبای پایتخت و برج میلاد را به تماشا بنشینید.

سردر بوستان نهج البلاغه

تاریخچه پارک نهج البلاغه

در حدود یک دهه پیش، دره فرحزاد در غرب تهران، فضایی بکر و آرام با رودخانه‌ای کوچک بود. اما از سال ۱۳۸۸، این منطقه دگرگون شد و به یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های دره‌ای ایران تبدیل شد که بوستان نهج البلاغه نام گرفت. امروزه، این پارک با امکانات متنوع و چشم‌انداز دل‌انگیز، یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی تهرانی‌هاست.

فازهای بوستان نهج‌ البلاغه

پل معلق نهج البلاغه

همانطور که اشاره کردیم بوستان نهج البلاغه از بزرگترین پارک‌های تهران است که به چند فاز تقسیم شده است. در حال حاضر، سه فاز نخست این مجموعه بزرگ به بهره‌برداری رسیده و فاز چهارم آن در دست ساخت است. هر یک از فازهای پارک به یکی از بزرگراه‌های اصلی شهر متصل است: فاز یک به اشرفی اصفهانی، فاز دو به همت و فاز سه به حکیم. برای دسترسی به این پارک زیبا، می‌توانید از انواع وسایل نقلیه عمومی و شخصی استفاده کنید.

فاز اول این پارک از سال ۱۳۸۸ در محدوده شمال بزرگراه همت تا بلوار همیلا با مساحتی حدود ۳۵ هکتار مورد استفاده عموم قرار گرفت.

فاز دوم نیز در سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید و با مساحتی حدود ۶۵ هکتار در شمال بزرگراه حکیم تا بزرگراه همت گسترده شد. با تکمیل فازهای بعدی، این پارک باشکوه به طول ۶۵۰۰ متر و مساحتی بالغ بر ۲۰۰ هکتار، از فرحزاد تا خیابان جلال آل احمد کشیده خواهد شد.

موقعیت خاص این پارک در کنار رودخانه و شیب دره، باعث شده تا طراحی آن به صورت طبقاتی و در امتداد مسیر رودخانه صورت پذیرد. رودخانه پارک را به دو بخش تقسیم کرده است که با یک پل معلق زیبا به هم متصل می‌شوند. این پل چشم‌اندازی بی‌نظیر از دره و طبیعت اطراف را به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهد. اختلاف ارتفاع بین بالاترین و پایین‌ترین نقطه پارک به ۵۵ متر می‌رسد و شیب آن بین ۱۰ تا ۳۵ درجه متغیر است.

موقعیت مکانی پارک نهج‌البلاغه

بوستان نهج البلاغه در غرب بزرگراه یادگار امام (ره)، بین بزرگراه‌های همت و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) قرار دارد، موقعیت مکانی این بوستان به گونه ای است که به راحتی چه با خودرو شخصی و چه با حمل و نقل عمومی می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

چگونه به بوستان نهج البلاغه برویم؟

برای رسیدن به این پارک زیبا می‌توانید از اتوبوس‌های خطی و تاکسی استفاده کنید. چند مسیر اصلی برای دسترسی به پارک وجود دارد:

دسترسی به پارک نهج البلاغه با خودرو شخصی

برای رفتن به بوستان نهج البلاغه با ماشین می توانید از چند بزرگراه یادگار امام و اشرفی اصفهانی دسترسی داشته باشید

از سمت شرق: بزرگراه یادگار امام (جنوب) را به سمت غرب ادامه دهید و وارد بلوار ایوانک غربی شوید.

از سمت غرب: از بلوار اشرفی اصفهانی (شمال) به سمت جنوب حرکت کنید و پس از عبور از خیابان استاد نظری و میدان استاد نظری به پارک برسید.

از سمت غرب (مسیر دیگر): از بلوار اشرفی اصفهانی به سمت پونک رفته و سپس وارد بلوار همیلا شوید.

نکته: بین فاز یک و دو پارک، تونلی برای تردد راحت عابران پیاده تعبیه شده است.

دسترسی بوستان نهج البلاغه با مترو

دسترسی آسان با مترو، بازدید از پارک نهج البلاغه را لذت‌بخش‌تر کرده، برای رفتن به پارک نهج البلاغه با مترو، ساده‌ترین راه این است که خود را به ایستگاه مترو صادقیه برسانید. از هر نقطه از شهر که هستید، می‌توانید با استفاده از خط 2 مترو به این ایستگاه برسید. پس از پیاده شدن در صادقیه، می‌توانید با اتوبوس‌های BRT خط 10 (با پیاده شدن در ایستگاه باغ فیض) یا با تاکسی‌های اطراف ایستگاه مترو به راحتی به پارک نهج البلاغه دسترسی پیدا کنید، همچنین می توانید از خط ۷ مترو تهران استفاده کنید. پس از پیاده شدن در ایستگاه میدان صنعت، به راحتی با تاکسی به سمت پارک بروید و یا اینکه از بی آر تی های خط صادقیه برای رفتن به فاز اول و دوم بوستان استفاده کنید.

دسترسی به بوستان نهج‌ البلاغه با اتوبوس

برای رفتن به پارک نهج البلاغه با اتوبوس، می‌توانید از خط BRT 10 پایانه آزادی - دانشگاه آزاد استفاده کنید و در ایستگاه‌های، تیراژه، میدان پونک یا باغ فیض پیاده شوید. از این ایستگاه‌ها تا ورودی پارک، مسافت کوتاهی را باید پیاده طی کنید.

ویژگی های بوستان نهج‌البلاغه

طبیعت بکر و سرسبز

یکی از ویژگی‌های بارز این پارک که پیاده روی را برای علاقمندان جذاب می مند، وجود طبیعت بکر و سرسبز آن است. درختان تنومند، گل‌های رنگارنگ و مسیرهای پیاده‌روی در دل طبیعت، فضایی آرامش‌بخش را برای شما ایجاد می‌کند.

امکانات تفریحی متنوع پارک نهج البلاغه

پارک نهج‌البلاغه علاوه بر طبیعت زیبا، امکانات تفریحی متنوعی را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. از جمله این امکانات می‌توان به زمین‌های ورزشی، آلاچیق، آب‌نماها، پل معلق، مسیر دوچرخه‌سواری و زمین بازی کودکان اشاره کرد.

فضای مناسب برای ورزش و پیاده‌روی

اگر به دنبال مکانی برای ورزش و پیاده‌روی در غرب هستید، پارک نهج‌البلاغه بهترین گزینه برای شماست. مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری این پارک، شما را به دل طبیعت بکر می‌برد به همین خاطر گزینه ای مناسب جهت پیاده روی روزانه شماست. داشتن این فضا سبب شده است که خرید آپارتمان در نزدیکی نهج البلاغه یکی از گزینه های برتر خرید در غرب تهران باشد.

دسترسی آسان

این پارک به دلیل موقعیت مکانی مناسب و دسترسی آسان به بزرگراه‌های اصلی تهران، به راحتی قابل دسترس از تمام مناطق تهران است، به همین خاطر گزینه مناسبی برای قرارهای دوستانه به شمار می رود.

دیدنی‌های پارک نهج‌البلاغه

دیدنی های پارک نهج البلاغه

پل معلق پارک نهج‌ البلاغه

پل معلق آسمان، یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های تهران و نمادین‌ترین بخش پارک نهج البلاغه و یکی از مراکز تفریحی منطقه دو است. این پل معلق که اولین پل از نوع خود در تهران و دومین نمونه در ایران محسوب می‌شود، با طولی برابر با ۲۸۵ متر و عرض دو متر، چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر را به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهد. این سازه باشکوه که ارتفاع آن به ۶۵ متر می‌رسد، پارک نهج البلاغه را به پارک پردیسان متصل کرده و ظرفیت همزمان ۲۰۰ بازدیدکننده را داراست.

پل معلق پارک نهج البلاغه یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این پارک است که چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر تهران به همراه برج‌ میلاد را برای عکاسی و قرار های دوستانه شما ارائه می‌دهد. محله های غرب تهران که به این پارک نزدیک هستند تبدیل به بهترین محله های غرب تهران از نظر خرید خانه هستند.

آبشار مصنوعی پارک نهج البلاغه

آبشار مصنوعی این پارک، زیبایی خاصی به فضای سبز بوستان بخشیده است که علاقه مندان بسیاری را شیفته وقت گذراندن در آن می کند، پیشنهاد می کنیم در فصل تابستان حتما از این آبشار مصنوعی چندین متری دیدن کنید.

تفریحات پارک نهج البلاغه

تونل نور، سفری رویایی در دل شب

پارک نهج البلاغه تهران علاوه بر طبیعت زیبا و امکانات رفاهی، طیف گسترده‌ای از تفریحات را برای تمامی سنین و سلیقه‌ها فراهم کرده است. از جمله این تفریحات می‌توان به سافاری وحشت، شهربازی بیلینو، پیست اسکیت، میز پینگ‌پنگ، بانجی جامپینگ، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، تونل نوری، سینما شش بعدی و بسیاری امکانات هیجان‌انگیز دیگر اشاره کرد. این پارک با ارائه چنین تنوعی از تفریحات، مقصدی جذاب برای گذراندن اوقات فراغت و ایجاد خاطرات خوش برای تمام اعضای خانواده است.

شهربازی بیلینو، دنیایی از هیجان برای همه سنین

شهربازی بیلینو یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک نهج البلاغه است که برای همه اعضای خانواده سرگرم‌کننده خواهد بود. این شهربازی منحصر به فرد با انواع ماشین‌آلات ساختمانی کوچک مانند جرثقیل، بیل مکانیکی و لودر، فضایی شبیه به یک کارگاه ساختمانی واقعی را برای کودکان فراهم کرده است. کودکان می‌توانند با این ماشین‌ها بازی کنند، آن‌ها را هدایت کنند و لذت ساخت و ساز را تجربه کنند. شهربازی بیلینو در فاز یک پارک قرار دارد.

بانجی جامپینگ، تجربه ای به یاد ماندنی در بوستان نهج البلاغه

آدرنالین خود را در پارک نهج البلاغه تخلیه کنید،یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی که در پارک نهج البلاغه می‌توانید تجربه کنید، بانجی جامپینگ است، اگر به دنبال یک تجربه فراموش‌نشدنی هستید، بانجی جامپینگ از ارتفاع 65 متری پارک نهج البلاغه بهترین گزینه است. با پرشی آزادانه، هیجان را به اوج برسانید. علاوه بر این، می‌توانید با سوئینگ و راپل نیز لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید. برای استفاده از این امکانات، هزینه‌هایی در نظر گرفته شده است.

دوچرخه‌سواری در دل طبیعت

پارک نهج‌البلاغه تهران، با پیست اختصاصی دوچرخه‌سواری به طول تقریبی ۹ کیلومتر، فضایی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری فراهم کرده است. این پیست با شیب‌های متنوع، هم برای ورزشکاران حرفه‌ای و هم برای افرادی که به دنبال یک تفریح آرام هستند، مناسب است.

اگر شما هم دوست دارید در هوای تازه و محیطی سرسبز دوچرخه‌سواری کنید، می‌توانید به راحتی دوچرخه مورد نظر خود را از ایستگاه‌های اجاره دوچرخه در پارک کرایه کرده و از مسیرهای مشخص شده برای دوچرخه‌سواری لذت ببرید. علاوه بر پیست اختصاصی، می‌توانید با دوچرخه خود در مسیرهای مختلف پارک حرکت کرده و از مناظر زیبای آن لذت ببرید.

تونل نور، سفری رویایی در دل شب

پارک نهج البلاغه تهران با افتتاح تونل نوری به طول 260 متر، جذابیت دو چندانی پیدا کرده است. این تونل نورانی یکی از بزرگترین تونل‌های نور کشور محسوب می‌شود و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

برای لذت بردن بیشتر از زیبایی‌های این تونل، بهتر است در ساعات شب به پارک مراجعه کنید. در تاریکی شب، نورهای رنگی و بازی‌های نور و سایه در تونل، منظره‌ای رویایی و چشم‌نواز خلق می‌کنند که برای عکاسی و تولید محتوا نیز بسیار مناسب است.

سینمای شش بعدی نهج البلاغه، سفری هیجان‌انگیز به دنیای مجازی

در فاز یک پارک نهج‌البلاغه، سینمای شش بعدی‌ای قرار دارد که طرفداران زیادی به خصوص جوانان دارد. در این سینما، شما می‌توانید هیجان رانندگی با سرعت بالا در جاده‌های خطرناک، تعقیب و گریز با سارقان سوار بر اسب و بسیاری از ماجراجویی‌های دیگر را تجربه کنید. با بزرگ‌ترین پرده سینمایی کشور، سینمای شش بعدی نهج‌البلاغه یکی از جذاب‌ترین سینماهای ایران است. در حین تجربه این هیجان، عکاسان حرفه‌ای لحظات هیجان‌انگیز شما را ثبت می‌کنند تا بتوانید این خاطرات ماندگار را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید.

امکانات رفاهی بوستان نهج البلاغه

امکانات رفاهی بوستان نهج البلاغه

پارک نهج‌البلاغه تهران با فراهم کردن امکانات متنوع و رفاهی، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی پایتخت تبدیل شده است. علاوه بر طبیعت زیبا و فضاهای سبز، این پارک امکانات دیگری هم برای رفاه حال بازدیدکنندگان در نظر گرفته است.

مسجد و نماز خانه: مسجدی در مجاورت یادمان شهدا ساخته شده که مکانی آرام برای عبادت و نیایش است.

آمفی‌تاتر روباز: برای برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های عمومی، آمفی‌تئاتری روباز در نظر گرفته شده است.

امکانات رفاهی: سرویس‌های بهداشتی، آلاچیق، نیمکت، سوپرمارکت، کافی‌شاپ، آبخوری و ایستگاه‌های کرایه دوچرخه از دیگر امکانات این پارک هستند.

با وجود این همه امکانات، پارک نهج‌البلاغه مکانی ایده‌آل برای گذراندن اوقات فراغت، ورزش و تفریح است.

معرفی پارک نهج البلاغه در املاک مثلث

پارک نهج‌البلاغه، مکانی ایده‌آل برای فرار از شلوغی شهر و لذت بردن از طبیعت است. اگر قصد خرید یا اجاره خانه در منطقه دو تهران را دارید، نزدیکی به این پارک می‌تواند یکی از مزایای مهم ملک شما باشد! اگر نزدیکی محل سکونت شما به فضای سبز یکی از الویت های شماست، با مشاورین املاک مثلث تماس بگیرید تا بهترین فایل های ملکی را در اختیار شما بگذارند.

0

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

ارسال نظر

ارسال
جدیدترین اخبار و مقالات
تاثیر جنگ ایران و اسرائیل بر بازار ملک درنیمه سال 1403

تاثیر جنگ ایران و اسرائیل بر بازار ملک درنیمه سال 1403

جنگ تأثیر عمیق و گسترده‌ای بر بسیاری از جنبه‌های جامعه از جمله بازار املاک و مستغلات دارد. در مورد وقوع جنگ بین ایران و اسرائیل ، اثرات جنگ بر املاک و مستغلات در نیمه دوم سال 1403 مشهود و نگران کننده است.

پارک نهج‌البلاغه، تفریح و طبیعت همه در یک قاب

پارک نهج‌البلاغه، تفریح و طبیعت همه در یک قاب

امروزه در دنیای پرشتاب و آلوده شهرها، داشتن فضایی سبز و آرام برای تفریح و استراحت، نیاز همه افراد است در منطقه دو این آرامش در نهج البلاغه یافت میشود.

فرحزاد محله محبوب آخر هفته ها

فرحزاد محله محبوب آخر هفته ها

یکی از خاطره انگیز محله های منطقه 2 فرحزاد است. بیاید تا با این محله قدیمی و با صفا و سرسبز قدیمی بیشتر آشنا شویم.

برترین املاکی های تهران

برترین املاکی های تهران

اگر شما هم به خرید خانه هستید و نمی دانید که از کدام مجموعه مشاوره املاک دریافت کنید این مقاله بهترین گزینه برای شماست.

هتل های سعادت آباد

هتل های سعادت آباد

سعادت آباد از سری محله های لوکس تهران است که همین لوکس بودن آن را به یک مکان توریستی تبدیل کرده است و هتل های لوکس بسیاری را در خود جای داده است.