صفحه اصلی/وبلاگ/معرفی محله های تهران/محله آرام و دنج آسمان تهران

محله آرام و دنج آسمان تهران

محله آرام و دنج آسمان تهران

منطقه 2 تهران

مدرن بودن در کنار آرامش و راحتی از جمله المان هایی است که در این منطقه از تهران به راحتی یافت می شود و از دسته امکانات بدیهی است که در منطقه 2 تهران قرار دارد. اگر شما از دسته افرادی هستید که به دنبال یک نشانی درست از شناخت منطقه 2 هستید، املاک مثلث یکی از این مجموعه های معتبری است که منطقه 2 تهران را در دست دارد.

در اولین قدمی که هر محله و منطقه ای باید در خود داشته باشد، امکانات زیرساختی است که باید در آن منطقه به درستی پیاده سازی شده باشد. اگر شما نگاهی به نقشه هوایی این منطقه بیندازید می بیند که تمامی این محله ها به صورت کاملا ساختار یافته ای در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و آسمان از محله های مجاور سعادت آباد است. از میان تمامی محله های این منطقه امروز قصد داریم به آسمانها برویم و در بخش شمالی منطقه 2 درباره محله آسمان صحبت کنیم.

محله آسمان

منطقه 2 تهران دارای 47.1 کیلومتر مربع است. حالا از این وسعتی که در این منطقه قرار  دارد  محله آسمان حدود 1.84 کیلومتر مربع آن را در بر گرفته است. بسیاری از افرادی که این منطقه را می شناسند معتقدند که یکی از زیر محله های سعادت آباد است. این در حالی می باشد که محله آسمانها بر اساس نقشه ای که از سمت شهرداری منطقه 2 منتشر شده است به طور مستقل یک منطقه جدا شناخته می شود. اما بسیاری آن را به نام محله آسمان سعادت آباد می شناسند، از این رو است که افرادی که به دنبال خرید آپارتمان در آسمان هستند به سراغ فایل های آگهی خرید آپارتمان در سعادت آباد می روند.

پیشینه محله آسمان‌

اگر بخوهیم به پیشینه محله آسمان در منطقه 2 بپردازیم، باید به سراغ محله شهرک غرب و سعادت آباد برویم. اگر شما از تاریخچه شهرک غرب باخبر باشید می دانید که این منطقه در دهه 40 شمسی از بخش های کشاورزی به شمار می رفت که ازدسته روستاهای مسیحی نشینی بود که در روستای خوردین قرار داشت. پس از مدتی شرکت های سازنده با قطعه قطعه کردن روستای خوردین و آغاز ساخت و سازهای متعدد بر آن تبدیل به محله مدرن کنند؛ این موضوع سبب پدید آمدن شهرک غرب شد.

درست در دهه شصت بود که با ایحاد شدن بزرگراه امام در بخش شمالی این منطقه محله آسمان به طور کلی از فرحزادی جدا شده و به طور مستقل به عنوان یک محله در شهرداری منطقه 2 تهران به ثبت رسید. این منطقه به مرور محبوبیت های خود را پیدا کرده و ا از سمتی دیگر متقاضیان متعددی را برای آپارتمان های خود پیدا کرد. البته قیمت ملک در این منطقه از قیمت خرید آپارتمان در شهرک غرب و سعادت آباد پایین تر است.

آب و هوای محله آسمانها

در رابطه با ساختار هوا شناسی که در منطقه 2 تهران حاکم است، به طور کلی این منطقه از بخش های خشک تهران به شمار می آید. از سمتی دیگر یکی از ویژگی های برجسته در رابطه با این منطقه این است که در میان محله هایی که در روز های آلوده تهران شاخص آلودگی بالایی دارند؛ این محله از کیفیت هوایی مطلوب تری برخوردار است.

محله آسمانها در کجا قرار دارد؟

همانطور که متوجه شدید این محله در منطقه 2 تهران واقع شده است و در محدود شمال غربی تهران قرار دارد.

موقعیت مکانی محله آسمانها

اگر شما به دنبال خرید آپارتمان در سعادت آباد هستید؛ قطعا پیش از هر اقدامی نگاهی گذرا به محله آسمانها بیندازید. دسترسی این محله از هر چهار جهت جغرافیایی به یکی از بخش های مهم تهران سبب می شود تا موقعیت ممتاز آسمانها برای شما جلب توجه کند. به طور کلی محله آسمانها از شمال با بزرگراه یادگار امام، خیابان ایثارگران و خیابان ایثار جنوبی، از شرق با بلوار پاکنژاد و بلوار سرو غربی و از جنوب با بزرگراه هاشمی رفسنجانی احاطه شده است.

دسترسی محله آسمان

در رابطه با میزان دسترسی که در این منطقه قرار دارد برای بخش حمل و نقل عمومی در ادامه صحبت خواهیم کرد، اما به طور کلی محله دریا در جهت های جغرافیایی به اتوبان های متعددی دسترسی دارد. این منطقه از بخش شمال، جنوب، شرق و غرب به بزرگراه یادگار امام و هاشمی رفسنجانی راه دارد.

از سمتی دیگر برای رفتن از محله دریا به میدان صنعت می توانید از بلوار پاک نژاد و فرحزادی استفاده کنید تا با دسترسی محلی به میدان صنعت شهرک غرب برسید.

محله های مجاور آسمانها

از سمتی دیگر اگر بخواهیم محله هایی که در نزدیکی آسمانها قرار دارد را به شما معرفی کنیم باید همه محله های زیر را نام ببریم.

  • بهرود
  • سعادت آباد
  • دریا
  • پونک
  • سپهر
  • نفت
  • پرواز
  • فرحزاد

شما به راحتی می توانید از این محله ها به آسمانها دسترسی و رفت و آمد داشته باشید. این عوامل سبب می شود تا شمایی که به دنبال داشتن یک واحد مسکونی در منطقه 2 هستید؛ حتما فایل های خرید آپارتمان در آسمان را مشاهده کنید.

حمل و نقل آسمان

حالا که در رابطه با موقعیت مکانی که در این منطقه قرار دارد صحبت های لازمه انجام شد. باید به حمل و نقل عمومی در این منطقه را نیز در نظر داشت.

دسترسی به مترو

یکی از ویژگی های مهمی که در رابطه با محله آسمانها مهم است قرار گیری میدان کتاب است، در میدان کتاب به تازگی ایستگاه مترویی تاسیس شده است و دیگر نیازی به رفت و آمد های طولانی به میدان صنعت نیست.

دسترسی به اتوبوس

قطعا در هر منطقه ای وجود یک ایستگاه اتوبوس در کنار ایستگاه مترو به شدت ضروری به شمار می آید. شما برای استفاده از ایستگاه اتوبوس محله آسمان باید از ایستگاه اتوبوس میدان کتاب که در نزدیکی این ابستگاه مترو قرار دارد استفاده کنید.

ایستگاه تاکسی محله آسمانها

در حال حاضر ایستگاه تاکسی در این منطقه قرار ندارد ولی از آنجایی که ایستگاه مترو در این منطقه قرار دارد بنابراین به زودی در نزدیکی این ایستگاه یک خط تاکسی رانی نیز تاسیس می شود. همانطور که مشاهده کرده اید، دسترسی این منطقه مناسب بوده و بر قیمت آپارتمان در آسمانها نیز تاثیر دارد.

امکانات رفاهی و تفریحی در آسمان

هر کسی که در این منطقه زندگی می کند قطع به بقین به دنبال بهترین امکانات است. اگر چه این محله به دلیل وسعت بالا از امکانات به نسبت بالاتری برخوردار است اما با این حال با جمعیت 28000 نفر باید امکانات آن مقداری از سطح عادی بالاتر باشد. در ادامه به تمامی امکاناتی که در این منطقه قرار دارد می پردازیم.

مراکز تجاری و تفریحی محله آسمان

اگر شما در تهران زندگی کرده باشید؛ قطعا اسم مرکز تجاری و تفریحی اپال را شنیده اید. این مجموعه از جمله بخش هایی بود که در سال 1402 به دلیل بی حجابی و پوشش نامناسبی که افراد در آن داشتند با پلمپ شدنش صدر اخبار را به خود اختصاص داد. با این حال در حال حاضر این مجموعه کاملا باز بوده و در دسترس عموم است.

مراکز مذهبی آسمان

مراکز اجتماعی و فرهنگی از جمله نقاط قوتی است که باید در هر محله ای در دسترس افراد قرار داشته باشد. از مساجد و مراکز مذهبی که در این منطقه قرار دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مساجد صاحب‌الزمان
  • باقرالعلوم
  • الزهرا

ساختار این مکان ها به گونه ای است که در هر یک از بخش های شمالی، شرقی و غربی محله آسمان قرار دارند و این امکان را به همه می دهد تا به راحتی از آن ها استفاده کنند.

بوستان های محله آسمان

تعداد بوستان هایی که در آسمان قرار دارد به نسبت محله های مجاور آن بیشتر است، چرا که جمعیت و وسعت آن به نسبت بالا است. از بوستان های معروف آسمانها می توان به بوستان های زیر اشاره کرد.

  • بوستان پرستو
  • بوستان کوهستان
  • بوستان میثاق
  • آب و هوای آسمانها

اگر در روز های پر آلاینده تهران به این منطقه سر بزنید به نسبت راحت تر می توانید نفس بکشید؛ چرا که این منطقه به نسبت دیگر بخش های تهران از آب و هوای پاکیزه تری برخوردار است.

قیمت ملک در آسمان

اگر می خواهید یک تجربه عالی برای زندگی در منطقه 2 را به دست آورید خرید آپارتمان در محله آسمانها می تواند یکی از این گزینه ها باشد که از سمت مشاوران املاک مثلث به شما معرفی می شود. شما می توانید برای آگاهی از قیمت ملک در این منطقه به راحتی از مشاوران این مجموعه استلامات لازمه را به دست آورید.

محله آسمان‌ کجاست؟
محله آسمان در بخش غربی سعادت آباد، در بخش شمالی شهرک غرب و در نزدیکی محله فرحزاد قرار دارد. این منطقه از محله های منطقه 2 تهران است.

2

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

سما

ما الان ۱۵ سالی هست توی اسمانهای سعادت اباد زندگی میکنم فوق العادست نمیدونستم انقدر معروف هست الان که این مطلب رو خوندم خوشم اومد دمتون گرم

بهار

زندگی در محله آسمانها آرامشو بهتون میده

ارسال نظر

ارسال
جدیدترین اخبار و مقالات
معرفی برج سروستان در سعادت آباد تهران

معرفی برج سروستان در سعادت آباد تهران

یکی از برج های شناخته شده ای که در سعادت آباد تهران و در بلوار پاکنژاد واقع شده است، برج سروستان است. این برج یکی از سازه های مناسب برای سکونت در سعادت آباد شناخته می شود.

برج باران در سعادت آباد

برج باران در سعادت آباد

از دسته سازه هایی که در سعادت آباد واقع شده است و یکی از گزینه های عالی برای سکونت در سعادت آباد شناخته می شود، برج باران می باشد. اگر شما برج باران را نمی شناسید با ما همراه باشید تا این برج را به شما معرفی کنیم.

برج هلیوس سعادت آباد تهران

برج هلیوس سعادت آباد تهران

برج های دوقلو در سعادت آباد را می شناسید؟ برج هلیوس همان برج های دوقلو مدرن و بسیار مشهوری است که در سعادت آباد تهران ساخته شده اند.

برج ممتاز سعادت آباد تهران

برج ممتاز سعادت آباد تهران

سازه ای زیبا و مدرن در بلوار فرهنگ منطقه 2 تهران برج ممتاز، برجی زیبا با نمایی یونانی اگر دوست دارید که اطلاعات کاملی از این برج و سازه به دست آورید می توانیم به شما این مقاله را پیشنهاد کنیم. با ما همراه باشید تا برج ممتاز را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با برج تماشا سعادت آباد تهران

آشنایی با برج تماشا سعادت آباد تهران

یکی از سری برج های واقع در بلوار فرحزادی را می توان برج تماشا معرفی کرد، این برج واقع در سعادت آباد بوده و یکی از سازه های لوکس در این منطقه معرفی می شود.