معرفی میدان صنعت

معرفی میدان صنعت

تاریخچه ی میدان صنعت

اگر ساکن تهران یا شهرهای اطراف آن هستید حتما اسم میدان صنعت به گوش شما آشنا می باشد. میدان صنعت که برخی آن را با نام میدان شهرک می شناسند از معروف ترین میدان های شمال غربی تهران بزرگ بوده که در گذشته ها در وسط میدان مجسمه ای با نماد صنعت در آن قرار گرفته بود ولی امروزه آن تندیس جای خود را به فضای سبز با طراحی گل های زیبا داده است. این میدان در تیرماه سال 1375 که مصادف با روز صنعت می باشد نیز افتتاح شده است.

موقعیت مکانی میدان صنعت

میدان صنعت در جنوب محله ی شهرک غرب قرار دارد که در اوایل سال 1380 ضلع جنوبی آن مسدود شده و امکان دور زدن دراین میدان وجود نداشت . در قسمت جنوبی میدان صنعت پل عابر پیاده برای تردد آسان عابرین پیاده قرار گرفته است . میدان صنعت؛ انتهای شمالی بزرگراه شیخ فضل الله نوری و مسیر ورودی و خروجی بزرگراه همت را به بلوارهای خوردین ، پاکنژاد و فرحزادی متصل نموده است.

اگر به دنبال ایستگاه مترو در میدان صنعت هستید می توانید در بلوار پاکنژاد بین خیابان دادمان و میدان صنعت بوستان مادر آن را بیابید. این میدان مشهور از نظر موقعیت جغرافیایی در حوالی مرکز خرید پلاتین ، مجتمع گلستان و بوستان فدک ، بیمارستان لاله و میلاد نور قرار دارد.

نقشه میدان صنعت شهرک غرب

اگر شما دوست دارید تا با نقشه هوایی و لوکیشن میدان صنعت به صورت کامل آشنایی داشته باشید و یا می خواهد اقدام به خرید آپارتمان در بلوار فرحزادی و یا خوردین کنید، می توانید به نقشه هوایی میدان صنعت مراجعه کنید.

سال ساخت میدان صنعت

ایستگاه میدان صنعت در اسفند ماه سال 1397 با یک ورودی به بهره برداری رسیده است که به دلیل کاهش ترافیک سنگین ورودی دوم آن در بهمن ماه سال جاری افتتاح شده است. با افتتاح این دو فاز امکان تردد شهروندان در ضلع شمالی میدان صنعت ابتدای خیابان پاکنژاد آسان شده است. همانطور که می دانید تهران شهری پر ترافیک و شلوغ می باشد که میدان ها و مسیرهایی که ترافیک را کمتر و تردد را آسان تر کنند در این شهر قرار گرفته تا شهروندان عزیزان بتوانند به محل مورد نظر خود سریع تر دسترسی پیدا کنند. اگر شما در آپارتمان های بلوار خوردین زندگی می کنید می توانید به راحتی به  میدان صنعت دسترسی داشته باشید.

دسترسی میدان صنعت

وضعیت حمل و نقل در منطقه ی شهرک غرب و میدان صنعت بسیارمطلوب است چرا که ایستگاه اتوبوس و مترو در کنار این میدان قرار دارد و تردد را برای شهروندان میسر کرده و به راحتی می توانند مسیر های مشخص را با مترو تردد کنند. این ایستگاه در عمق 17.55 متری از سطح زمین قرار گرفته است. لازم به

ذکر است بدانید که این ایستگاه مترو به دلیل نزدیک بودن به سعادت آباد و محله ی شهرک غرب یکی از شلوغ ترین ایستگاه متروهای این شهر محسوب می شود. عمق ایستگاه میدان صنعت 23 متر می باشد که از ابتدای خط 7 نیز بیستمین ایستگاه می باشد.

و در آخر باید گفت که میدان صنعت و شهرک غرب تهران به دلیل دارای بودن چندین ایستگاه اتوبوس و همچنین وجود ایستگاه مترو منطقه ای با آب و هوایی مطبوع بوده که افرادی که در اطراف آن ساکن هستند کمتر با آلودگی هوا مواجه خواهند شد چرا که اکثر تردد ها در آن منطقه با اتوبوس یا مترو می باشد و همین باعث شده تا وسایل نقلیه شخصی کمتر باعث آلودگی هوا شود. میدان صنعت به دلیل نزدیک بودن به چندین مرکز خرید ، بیمارستان و بوستان ها محدوده ای پر تردد می باشد.

میدان صنعت جمع می شود!

به نقل از خبرگزاری های معتبر در تهران، شایعه ای از آذر ماه سال 1402 پخش شده است که در آن قرار بر این شده است که شهرداری منطقه 2 تهران قصد دارد تا تنها میدان شهرک غرب را به طور کامل جمع کند؛ اما این مسئله تنها شایعه به شمار رفته و در حال حاضر شهرداری منطقه 2 تهران قصد دارد که شهرک غرب تهران را تبدیل به یک جزیره کوچک تر کند.

مهدی صالحی در گفت و گو با ایسنا گفته است که در دوسال اخیر مطالعات متعددی در حوزه میدان صنعت تهران انجام شده است و بنابر نتایج به دست آمده سرعت خودروهایی که از بلوار خوردین به سمت بزگراه شیخ فضل الله جنوب خارج می شوند و همچنین خودروهایی که از بزگراه فضل الله به سمت شمال و بلوار پاکنژاد و بلوار شهید فرحزادی میخواهند تخلیه شوند به دلیل  وسعت بالای میدان سرعت آن ها پایین است. از این رو شهرداری منطقه 2 بیان کرد که میدان حذف نشده و تنها کوچک می شود. همین حالا هم میدان صنعت به دلیل اینکه یک سمت آن بسته است کارکرد میدان را ندارد.

2

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

نازنین

میدان صنعت دسترسی مناسبی دارد.

Afshin

سلام این عکس میدان صنعت شهرک غرب هست؟ تصویر واقعیه و با دوربین گرفته شده یا اینکه سه بعدی و طرح مفهومی هست؟ خیلی خفن شده اگه واقعی باشه من خیلی وقته نرفتم سمت شهرک غرب

ارسال نظر

ارسال
جدیدترین اخبار و مقالات
معرفی فلای لند در پارک پرواز

معرفی فلای لند در پارک پرواز

یکی از بخش های تفریحی در منطقه 2 تهران را می توان فلای لند معرفی کرد، اگر شما هم دوست دارید آخر هفته های متفاوتی را تجربه کنید؛ می توانیم به شما فلای لند را معرفی کنیم.

برج زرین شهرک غرب تهران

برج زرین شهرک غرب تهران

برج مسکونی زرین، از جدید ترین برج هایی است که زیر نظر شرکت تکلار ساخته شده است.

معرفی برج پرسپولیس در شهرک غرب تهران

معرفی برج پرسپولیس در شهرک غرب تهران

برج پرسپولیس یکی از برج های مسکونی خاص و معروف در شهرک غرب تهران است. این برج در خیابان حسن سیف و در خیابان دوازدهم قرار دارد. برج پرسپولیس به عنوان یکی از بلندترین برج های زیبا در شهر تهران شناخته شده است.

مرکز خرید میلاد نور شهرک غرب تهران

مرکز خرید میلاد نور شهرک غرب تهران

یکی از مراکز خریدی که در منطقه 2 تهران واقع شده است و می توانید برای آخر هفته های خود از آن استفاده کنید، مرکز خرید میلاد نور میباشد. این مرکز خرید یکی از گزینه های عالی برای شماست.

آشنایی با برج تماشا سعادت آباد تهران

آشنایی با برج تماشا سعادت آباد تهران

یکی از سری برج های واقع در بلوار فرحزادی را می توان برج تماشا معرفی کرد، این برج واقع در سعادت آباد بوده و یکی از سازه های لوکس در این منطقه معرفی می شود.