صفحه اصلی/وبلاگ/برج های تهران/برج هرمزان شهرک غرب تهران

برج هرمزان شهرک غرب تهران

برج های تهران۱۴۰۲/۳/۱۰885
برج هرمزان شهرک غرب تهران

یکی از برج های معروفی که در شهرک غرب تهران واقع شده است برج هرمزان می باشد، این سازه ه از جمله سازه هایی می باشد که در منطقه 2 تهران واقع شده است و از سوی دیگر از جمله سازه هایی می باشد که در منطقه 2 تهران از برج های اولیه در این منطقه به شمار می آید.  این پروژه یکی از گزینه هایی می باشد که تنها دارای پروژه و سازه مسکونی نبوده بلکه در کنار آن امکاناتی مانند فضای سبز، مراکز تجاری و آموزشی نیز ساخته شده است.

برج مسکونی هرمزان شهرک غرب تهران

برای هرمزان یکی از اولین برج های مسکونی با ارتفاع بالا در منطقه 2 تهران و در شهرک غرب می باشد. این برج از جمله برج هایی می باشد که در سال 1350 ساخته شده است و از جمله برج هایی می باشد که در سال های قبل از انقلاب ساخته شده است. از سوی دیگر این برج در همان سال توسط وزارت راه و شهرسازی ساخته شده است و چون در دسته سازه های اولیه ای می باشد که در هنگام ساخت و ساز مشکلات خیلی زیادی را در پی داشته است.

سازندگان برج هرمزان

در سال 1353 بود که شرکت عمران تکلار برای ساخت و ساز این پروژه تاسیس شده است. این شرکت یکی از مجموعه هایی بود که دارای دو سهام دار یونانی بود. از سوی دیگر علاوه بر این این مجموعه دارای یک سهم دار ایرانی بود. این سازه از پروژه های اولیه ای بود که در این شرکت شروع به ساخت و ساز کرد. در ساخت این سازه یک نکته ای وجود داشت این بود که تعداد برج های این مجموعه به طور کلی 17 تا می باشد که برج های 14 تا 18 آن متفاوت می باشد.

فاز های مهم  در برج هرمزان یکی از بخش مهمی می باشد که در سازه منطقه 2 می باشد.

آغاز ساخت و ساز برج هرمزان

زمان آغاز این پروژه از سال 1350 بوده و برنامه ریزی برای این پروژه در همین سال ساخته شده است. ولی این پروژه در سال 1355 استارت خورده است. و به مدت 5 سال این پروژه به تعویق افتاده است. در سال 1355 بود که این پروژه برای ساخت و ساز فاز اولش استارت خورد و پس از آن بود که پروژه به فعالیت های خود ادامه داد. اما در سال 1375 به دلیل اتفاقات داخلی این شرکت تعطیل شده و به طور کلی فاز جدیدی از پروژه آغاز شد.

فاز اول پروژه مسکونی هرمزان

این پروژه در فاز اول توسط مهندسان یونانی ساخته شد و در سال 1355 در حدود 656 پروژه واحد به اعضا تحویل داده شده است و تا سال 1371 بود که برج های 8 ،9 ،11 ،12 ،14 ،15 ،16 ،17 و 18 را اندازی شد.

این سازه ها به طور کلی توسط وزات مسکن و شهرسازی ساخته شده است ولی بخش اعظمی از آن توسط بنیاد مسکن ساخته شده است و به اعضا تحویل داده شده است. این برج ها همچنان از جمله سازه هایی می باشد که بسیار مهم و با کیفیت می باشند. یکی از دلایلی که در رابطه با این مجموعه مهم می باشد این است که این سازه ها به دلیل موفقیت بالایی که داشتند سبب شد تا وزارت شهرسازی بر این موضوع که باید فاز دوم و سوم آن را نیز انجام شود مطمئن شوند.

برج هرمزان یکی از برج های مهمی می باشد که در شهرک غرب قرار دارد

فاز دوم پروژه هرمزان شهرک غرب

یکی از نقشه هایی که در زمان قبل از انقلاب قرار بود انجام شود این بود که فاز اول و دوم همزمان با یکدیگر آغاز شود، اما به دلیل انفاقاتی که رخ داد این مجموعه در زمان انقلاب به طور کامل متوقف شد و فاز دوم این پروژه درست در سال 1370 کار این پروژه به طور کامل به تعویق افتاد.

در همان سال به دلیل رضایت بالا از این پروژه وزارت کار تصمیم گرفت تا این پروژه را در فاز دوم آغاز کند. در همان سال برج های 1، 2 به تعداد 16 طبقه ساخته شد اما طراحی این پروژه همان طرحی بود که در زمان پیش از انقلاب تایید شده بود.

برای فاز جدید یکی از نکاتی که مهم بود این است که تعداد طبقات به 21 طبقه رسید و از سوی دیگر برج های جدید را 3 و 4 نامیدند. و در ادامه برج های 5، 6 و 7 نیز ساخته و تحویل اعضا داده شده است.

فاز سوم ساختمان هرمزان

فاز سوم در پروژه هرمزان یکی از پرچالش ترین بخش هایی می باشد که برای شرکت عمرانی تکلار مشکلات بسیاری را به همراه داشت. این در حالی بود که این شرکت بر اساس قرار دادهایی که ثبت کرده بود قرار داشت تا پس از ساخت فاز دوم پروژه هرمزان این پروژه را به طور کامل ترک کنند و دیگر ساخت و ساز را در این پروژه ادامه ندهند.  این فاز از دسته بخش هایی است که برای خرید آپارتمان در برج های هرمزان شهرک غرب گزینه مناسبی به شمار می آید

این درحالی می باشد که این شرکت پس از ساخت فاز دوم، پروژه هرمزان وارد فاز سوم شد و برج های نگین، برج دوقلو، برج نسترن و برج زرین هرمزان بود که در فاز سوم این پروژه آغاز شد. این در حالی می باشد که برج نگین و نسترن از جمله برج های 20 طبقه در این منطقه می باشد. از سوی دیگر برج زرین دارای 33 واحد است. به طور کلی این فاز از پروژه دارای 311  واحد است.

برج زرین هرمزان یکی از برج هایی می باشد که در شهرک غرب تهران قرار دارد.

فاز چهارم برج های هرمزان

پس از مدتی که این فاز از پروژه به صورت کامل به اعضا تحویل داده شد؛ بسیاری از افراد معتقد بودند که فاز چهارم این پروژه بزودی آغاز می شود، اما مدیرعامل شرکت تکلار به صورت قطعی اعلام کرد که این پروژه دیگر فاز چهارم ندارد و پروژه به صورت کامل در سه فاز به پایان رسید. اگر شما دوست دارید تا با لوکس ترین برج در شهرک غرب آشنایی داشته باشید؛ به جای برج های هرمزان پیشنهاد ما برج دوبرال شهرک غرب است؛ که لوکسی و مدرن بودن را هردو می توانید در معماری این سازه مشاهده کنید.

برج زرین هرمزان

از برجهای بسیاری معروفی که در این پروژه قرار دارد و در فاز سوم در این منطقه قرار دارد برج زرین می باشد. مساحت و زیربنای این سازه به طور کلی دارای 10 هزار مترمربع می باشد، این برج به این دلیل معروف می باشد که ساکنین معتقدند که این مجموعه از جمله برج هایی می باشد که تمام هوشمند می باشد. برج زرین دارای 122 واحد مسکونی است. از طبقه 1 تا 10 هریک از طبقات دارای 6 واحد می باشد و از طبقه 11 تا 24 متراژ این واحد ها بیشتر شده و در هر طبقه 4 واحد داریم. در آخر در سه طبقه فوقانی ما دوباره در هر طبقه 6 واحد را خواهیم داشت.

خرید واحد در برج هرمزان

این سازه از جمله سازه های باکیفیتی می باشد که در منطقه 2 تهران قرار دارد و به دلیل اینکه دسترسی این سازه بسیار بالا می باشد می تواند یکی از سازه های بسیار گران قیمت در شهرک غرب تهران به شمار آید. از سمتی شما برای خرید ملک در این منطقه می توانید به راحتی از مجموعه املاک مثلث کمک بگیرید. این مجموعه از دسته املاکی های معتبر در منطقه 2 تهران به شمار می آید و برای خرید آپارتمان در شهرک غرب گزینه بسیار عالی به شمار می آید.

2

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

ممد

برج هرمزان شهرک غرب از مجموعه های معتبر در منطقه 2 تهرانه

نازنین

من در این منطقه زندگی می کنم و به نظرم فاز دو از تمامی فاز ها بهتره

ارسال نظر

ارسال
جدیدترین اخبار و مقالات
معرفی برج سروستان در سعادت آباد تهران

معرفی برج سروستان در سعادت آباد تهران

یکی از برج های شناخته شده ای که در سعادت آباد تهران و در بلوار پاکنژاد واقع شده است، برج سروستان است. این برج یکی از سازه های مناسب برای سکونت در سعادت آباد شناخته می شود.

برج باران در سعادت آباد

برج باران در سعادت آباد

از دسته سازه هایی که در سعادت آباد واقع شده است و یکی از گزینه های عالی برای سکونت در سعادت آباد شناخته می شود، برج باران می باشد. اگر شما برج باران را نمی شناسید با ما همراه باشید تا این برج را به شما معرفی کنیم.

برج هلیوس سعادت آباد تهران

برج هلیوس سعادت آباد تهران

برج های دوقلو در سعادت آباد را می شناسید؟ برج هلیوس همان برج های دوقلو مدرن و بسیار مشهوری است که در سعادت آباد تهران ساخته شده اند.

برج ممتاز سعادت آباد تهران

برج ممتاز سعادت آباد تهران

سازه ای زیبا و مدرن در بلوار فرهنگ منطقه 2 تهران برج ممتاز، برجی زیبا با نمایی یونانی اگر دوست دارید که اطلاعات کاملی از این برج و سازه به دست آورید می توانیم به شما این مقاله را پیشنهاد کنیم. با ما همراه باشید تا برج ممتاز را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با برج تماشا سعادت آباد تهران

آشنایی با برج تماشا سعادت آباد تهران

یکی از سری برج های واقع در بلوار فرحزادی را می توان برج تماشا معرفی کرد، این برج واقع در سعادت آباد بوده و یکی از سازه های لوکس در این منطقه معرفی می شود.