صفحه اصلی/بلاگ/معرفی محله های تهران/از مرکز خرید تا بوستان‌های خیابان ایران زمین شهرک غرب تهران

از مرکز خرید تا بوستان‌های خیابان ایران زمین شهرک غرب تهران

از مرکز خرید تا بوستان‌های خیابان ایران زمین شهرک غرب تهران

خیابان ایران‌زمین

خیابان ایران‌زمین یکی از معروفترین خیابان های شمال غرب تهران است که از شهرت زیادی برخوردار است. این خیابان به شکل نیم‌دایره‌ای زیبا، در فاز یک شهرک غرب قرار دارد و شمال و جنوب خیابان خوردین را به یکدیگر متصل می‌کند.

بزرگراه چمران در شرق آن و بزرگراه شهید همت در جنوب خیابان قرار دارد و طول آن برابر با 3 کیلومتر است و به دلیل مساحت زیادی که دارد آن را به‌عنوان منطقه ایران‌زمین نیز می‌شناسند. در ادامه به بررسی ظرفیت‌ها و امکاناتی که موجب محبوبیت و شهرت خیابان ایران‌زمین شده است می‌پردازیم.

معرفی صفر تا صد و آشنایی کامل با خیابان ایران زمین در شهرک غرب

چرا خیابان ایران‌زمین محبوب است؟

ازجمله مواردی که نقش بسزایی در شهرت این خیابان دارد خانه‌های لوکس و لاکچری، وجود باغ‌راه فدک (پارک ایران‌زمین)، بوستان سدروس و ... است که زیبایی منحصربه‌فرد و لوکیشن‌های خاص مانند ویو برج میلاد، جهت عکاسی دارد. این عوامل باعث شده‌اند که این منطقه از آب‌وهوای دل‌انگیزی برخوردار شود و علاقه‌مندان زیادی را به آنجا بکشاند.

مراکز خرید ایران زمین

ازجمله مراکز خرید معروف در خیابان ایران‌زمین می‌توان به مرکز خرید ایران‌زمین و گلستان اشاره کرد که این دو مرکز خرید روبروی هم واقع شده اند و فضای منحصر به فردی را برای خرید ایجاد کرده اند. با توجه به اینکه قیمت محصولات در این مناطق متوسط است می توانید در زمان کمی بخض زیادی از محصولات مورد نیاز خود را از این مراکز تهیه کنید.

مرکز تجاری ایران زمین

مرکز تجاری ایران زمین با بیش از 100 واحد تجاری در 9 طبقه، در غرب خیابان ایران‌زمین و روبروی خیابان مهستان قرار دارد. این مجموعه شامل اجناس مختلفی ازجمله فروشگاه‌های زیورآلات، کیف و کفش، لباس‌های زنانه و مردانه، لوازم ورزشی و ... می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که در این مرکز خرید، فروشگاه لوازم ورزشی متعلق به علی دایی وجود دارد که می‌توانید از آن دیدن کنید.

مرکز خرید گلستان

مرکز خرید گلستان یکی از قدیمی ترین مراکز خرید در غرب تهران است که تجربه خرید محصولات مدرن و لوکس از برند های مطرح را در یک محیط با معماری سنتی به شما می دهد.

از جمله محصولاتی که در این مرکز خرید به فروش می رسد می توان به انواع پوشاک مردانه و زنانه، لوازم خانگی، کیف و کفش، شال و روسری، عطر و ادکلن، مراکز کرایه خودرو، مراکز کامپیوتری و الکترونیکی، اسباب بازی و غیره ... اشاره کرد. اگر طرفدار خرید از برندهای معروف هستید میتوانید محصولات برند هایی مانند چنل، دی اند جی، اسکیچرز و ... را در این مرکز خرید پیدا کنید. همچنین در مراکز خرید گلستان و ایران‌زمین کافه‌های دنج و مناسبی وجود دارد که می‌توانید ساعاتی را در آن‌ها رفع خستگی کنید. این امکانات علاوه بر نزدیکی به خیابان ایران زمین در نزدیکی برج های مهستان نیز هستند.

باغ‌راه فدک (پارک ایران‌زمین)

پارک ایران‌زمین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و زیباترین بوستان‌های تهران شناخته می‌شود. این پارک از امکانات زیادی مانند نیمکت‌های چوبی، آلاچیق، نورپردازی‌های زیبا و جذاب، درختان سرسبز مانند نارون، سرو، زیتون و ...، گل‌آرایی، آب‌نماهای زیبا و خاص، باربکیو، زمین‌بازی کودکان و ... است.

به دلیل فضای مناسبی که این پارک دارد هرساله جشنواره‌های فصلی زیادی به مناسبت‌های مختلف در این مکان برگزار می‌گردد که می‌توانید از غرفه‌های محصولات محلی و برنامه‌های نمایشی و فرهنگی آن بهره‌مند شوید.

از مهم‌ترین امکانات ورزشی این بوستان نیز می‌توان به زمین‌های بسکتبال، زمین چمن مصنوعی، زمین والیبال، بدمینتون، پیست دوچرخه‌سواری عالی است.

باغ راه فدک یکی از مراکز تفریحی و فضای سبزی است که در خیابان ایران زمین قرا دارد

قابل‌توجه است که پیست دوچرخه‌سواری پارک ایران‌زمین یکی از باکیفیت‌ترین پیست‌های دوچرخه‌سواری تهران است که افراد زیادی از نقاط مختلف برای دوچرخه‌سواری به این منطقه می‌آیند.

خرید خانه در خیابان ایران‌زمین

با توجه به امتیازاتی که در بالا نام بردیم این منطقه یکی از پرطرفدارترین مناطق برای سکونت است و البته گران و لوکس؛ اما با یک‌بار دیدن خیابان ایران‌زمین ممکن است به فکر سکونت دریکی از آپارتمان‌ها این منطقه بیفتید. برج‌های مسکونی موجود در این خیابان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برج‌های مهستان
  • ساختمان مسکونی شقایق
  • مجتمع‌های یاس و بنفشه
  • برج‌های صداوسیما
  • برج‌های نسترن و سوسن
  • مجتمع مسکونی سینا

مطالب ما بعنوان مشاورین املاک منطقه 2 بسیار کامل بوده و در همین زمینه برج های مهستان و مجتمع مسکونی سینا را نیز بصورت جداگانه معرفی کرده ایم.

مجموعه مسکونی سینا یکی از مجموعه های معتبر است که در خیابان ایران زمین قرار دارد.

دسترسی به خیابان ایران‌زمین

اولین گزینه‌ای که دسترسی به این خیابان را آسان می‌کند استفاده از اتوبوس‌های درون‌شهری است. ازجمله ایستگاه‌های اتوبوسی که در این خیابان قرار دارند موارد زیر است:

  • ایستگاه اتوبوس پارک سدروس
  • ایستگاه اتوبوس یکم
  • ایستگاه اتوبوس کوچه نهم
  • ایستگاه اتوبوس برج ایرانیان

این ایستگاه های اتوبوس از جمله ایستگاه های اتوبوس در شهرک غرب است که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

ایستگاه اتوبوس خیابان ایران زمین در شهرک غرب تهران

ایستگاه مترو ایران زمین

همچنین نزدیک‌ترین خطوط مترو به این منطقه، مترو خط 7، میدان صنعت است که در میدان صنعت و در نزدیکی این خیابان قرار دارد. این ایستگاه مترو یکی از بهترین و نزدیک ترین ایستگاه های مترو شهرک غرب است.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی ابعاد مختلف خیابان ایران‌زمین پرداختیم و سعی کردیم شما را به ظرفیت‌های تجاری و تفریحی این خیابان آشنا کنیم. همچنین مناطق مسکونی و راه‌های دسترسی به این خیابان را بررسی کردیم،  زندگی در ایران زمین که یکی از خیابان های گران قیمت شهرک غرب به شمار می آید می تواند برای شما هزینه بسیاری را به همراه داشته باشد؛ از این رو املاک مثلث به شما پیشنهاد می کند که حتما اگر دوست دارید در این منطقه زندگی کنید، اجاره آپارتمان در خیابان ایران زمین را انتخاب کنید.

نزدیکترین مترو به خیابان ایران زمین کدام است؟
خیابان ایران زمین تهران یکی از خیابان های فاز یک است که به میدان صنعت نزدیک بوده و شما می توانید از ایستگاه مترو میدان صنعت در این حوزه استفاده کنید.
بلوار ایران زمین شهرک غرب در کدام فاز قرار دارد؟
خیابان ایران تهران یکی از خیابان هایی است که در فاز یک شهرک غرب تهران واقع شده است.
آدرس مركز خريد ايران زمين چیست؟
مرکز خرید ایران زمین تهران واقع در شهرک غرب، بلوار خوردین، خیابان ایران زمین است. این مرکز خرید به مجتمع های مسکونی ایران زمین نزدیک است.

2

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

مجید

شهرک غربوو ایران زمینش دیگ خیلی ها اونجا خاطره های خوب دارن مخصوصا بچه های شهرک

بهار

به نظرم خیابان ایران زمین از جمله خیابونای گرون قیمت تهران است.

ارسال نظر

ارسال
جدیدترین اخبار و مقالات
معرفی فلای لند در پارک پرواز

معرفی فلای لند در پارک پرواز

یکی از بخش های تفریحی در منطقه 2 تهران را می توان فلای لند معرفی کرد، اگر شما هم دوست دارید آخر هفته های متفاوتی را تجربه کنید؛ می توانیم به شما فلای لند را معرفی کنیم.

برج زرین شهرک غرب تهران

برج زرین شهرک غرب تهران

برج مسکونی زرین، از جدید ترین برج هایی است که زیر نظر شرکت تکلار ساخته شده است.

معرفی برج پرسپولیس در شهرک غرب تهران

معرفی برج پرسپولیس در شهرک غرب تهران

برج پرسپولیس یکی از برج های مسکونی خاص و معروف در شهرک غرب تهران است. این برج در خیابان حسن سیف و در خیابان دوازدهم قرار دارد. برج پرسپولیس به عنوان یکی از بلندترین برج های زیبا در شهر تهران شناخته شده است.

مرکز خرید میلاد نور شهرک غرب تهران

مرکز خرید میلاد نور شهرک غرب تهران

یکی از مراکز خریدی که در منطقه 2 تهران واقع شده است و می توانید برای آخر هفته های خود از آن استفاده کنید، مرکز خرید میلاد نور میباشد. این مرکز خرید یکی از گزینه های عالی برای شماست.

آشنایی با برج تماشا سعادت آباد تهران

آشنایی با برج تماشا سعادت آباد تهران

یکی از سری برج های واقع در بلوار فرحزادی را می توان برج تماشا معرفی کرد، این برج واقع در سعادت آباد بوده و یکی از سازه های لوکس در این منطقه معرفی می شود.