صفحه اصلی/بلاگ/معرفی محله های تهران/بلوار دریا مرزی بین دو محله سعادت آباد و شهرک غرب

بلوار دریا مرزی بین دو محله سعادت آباد و شهرک غرب

بلوار دریا مرزی بین دو محله سعادت آباد و شهرک غرب

محله دریا در منطقه 2 تهران

بسیاری از شماها وقتی وارد منطقه 2 تهران می شوید، محله دریا را نمیشناسید، این محله یکی از تقسیم بندی هایی است که در چند مدت اخیر از سمت شهرداری تهران رخ داده است. محله دریا یکی از محله هایی است که دسترسی متعددی داشته و بیشتر به عنوان یکی از مرزهای میان شهرک غرب و سعادت آباد به شمار می آید. اگر دوست دارید با محله دریا، امکانات و دسترسی محله دریا به صورت کامل آشنایی داشته باشید با املاک مثلث همراه باشید.

معرفی محله دریا

این محله را می توان یکی از محله های پرطرفدار در منطقه 2 تهران  دانست، چرا که این منطقه یکی از بخش های خوش آب و هوا در شمال غرب تهران به شمار می آید؛ اما این محله در کجا قرار دارد و یا این محله چه ویژگی هایی دارد. با املاک مثلث همراه باشید تا شناخت کاملی از محله مرزی بین سعادت آباد و شهرک غرب پیدا کنید.

بلوار دریا در منطقه 2 تهران به همراه اطلاعات کامل بلوار دریا

تاریخچه محله دریا

اگر می خواهید شناختی در رابطه با این محله داشته باشید، بهتر است تاریخچه شهرک غرب را در ابتدا مطالعه کنید. چرا که تاریخچه این منطقه با شهرک غرب ادغام شده است و یکی از محله هایی است که بعدها تبدیل به یک محله مستقل در منطقه 2 شده است. همین طور که می دانید شهرک غرب به نام روستای خوردین شناخته می شود و در ابتدای زمانی که ساخت و سازها در این منطقه آغاز شد. تعداد سازه ها تنها در قالب ساختمان های یک و یا دو طبقه ساخته می شد و همین امر سبب شده بود که محله هایی که نزدیک شهرک غرب تهران قرار دارد؛ نیز تحت تاثیر این پیشرفت قرار گرفته و آبادانی به آن ها نیز منتقل شد. دریا نیز یکی از محله هایی بود که تحت تاثیر این ساخت و سازها قرار گرفت و به مرور زمان بود که این محله به یکی از بخش های مدرن در تهران تبدیل شد.

اما در دهه شصت ساخت و ساز ها و نوسازی مناطق به صورت جدی در دستورکار دولتمردان قرار گرفت و این موضوع سازه های بلند و آسمان خراش هایی را در شهرک غرب تهران ایجاد کرد. با این حال دریا همچنان یکی از محله های شهرک غرب به شمار می رفت و در فاز هفت این منطقه قرار داشت. به مرور زمان شهرداری تهران به دلیل بافت متفاوتی که این منطقه با دیگر بخش های شهرک غرب داشت آن را به صورت یک محله مستقل در منطقه 2 در نقشه معرفی کرد.

محله دریا در واقع در گذشته یکی از هفت فاز در شهرک غرب به شمار می آید که در گذشته به عنوان هفتمین فاز از شهرک غرب از آن یاد می شده؛ اما در حال حاضر این محله به دلیل اینکه بافت به نسبت متفاوت تری را نسبت به شهرک غرب داشته به صورت کامل جدا شده و تبدیل به یک محله مجزا در منطقه 2 تهران به ثبت رسیده است. در حال حاضر دریا یکی از محله هایی است که در ناحیه یک شهرداری و در مجاورت محله سعادت آباد قرار دارد.

موقعیت مکانی محله دریا

برای آشنایی با این محله در ابتدا بهتر است به سراغ نقشه هوایی که در این منطقه قرار دارد، بروید. از 599.19 هکتار مساحتی که در ناحیه یک قرار دارد. مساحت سعادت آباد تهران به نسبت محله دریا مساحت بیشتری را به خود اختصاص داده است و با نگاهی به نقشه این محله می توانید به وسعت آن پی ببرید. حالا موقعیت مکانی این منطقه به دلیل قرار گیری در میان دو محله سعادت آباد و شهرک غرب تهران می تواند یکی از محله های کلیدی در این منطقه به شمار می آید. این موقعیت مکانی بر عوامل متعددی تاثیر دارد. از جمله قیمت های ملکی در این منطقه است؛ قیمت خرید آپارتمان در دریا یکی از عوامل تحت تاثیر به دلیل موقعیت مکانی این منطقه است.

دسترسی محله دریا

برای دسترسی که در این منطقه وجود دارد؛ در ابتدا بهتر است به موقعیت های چهارگانه جغرافیایی بپردازیم. محله دریا از سمت شمال به بزرگراه هاشمی رفسنجانی، از سمت جنوبی به بلوار مدیریت و بلوار دادمان راه دارد. شما از طریق بخش جنوبی می توانید دسترسی محلی به دیگر محله های منطقه 2 داشته باشید. از سمت غربی شما به بزرگراه چمران می رسید و به راحتی می توانید از طریق اتوبان به این محله رفت و آمد داشته باشید. از سمت شرقی نیز شما به بلوار پاکنژاد می رسید که دوباره دسترسی محلی را برای شما به همراه می آورد.

نقشه محله دریا

شما می توانید در این بخش به راحتی تمامی بخش هایی که در بالا برای شما نام برده ایم در نقشه هوایی محله دریا مشاهده کنید. شما می توانید با مشاهده نقشه این محله می توانید متوجه شوید که این محله به شهرک غرب به نسبت نزدیک تر بوده و قیمت های ملکی آن با قیمت اپارتمان در شهرک غرب تهران در یک سطح می باشد.

حمل و نقل در محله دریا

دسترسی راحت به اتوبان ها در کنار وجود ایستگاه های متعدد برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یکی از ویژگی هایی است که سبب افزایش قیمت ملکی در یک منطقه می شود. شما با نگاهی به محله دریا در تهران می توانید از ویژگی های این محله آگاهی پیدا کنید. اگر شما از دسته افرادی هستید که دوست دارد دسترسی را در کنار راحتی در تهران تجربه کند، خانه های ویلایی شهرک غرب می تواند تمامی این ها را برای شما به ارمغان آورد.

ایستگاه های مترو

اگر می خواهید به منطقه 2 بروید؛ ایستگاه های مترو را می توان میدان صنعت دانست که فاصله چندانی هم با محله دریا ندارد. از سمتی دیگر با افتتاح شدن ایستگاه مترو میدان کتاب ممکن است این ایستگاه به شما به نسبت نزدیک تر باشد. اما نزدیک ترین ایستگاه مترو به محله دریا را می توان ایستگاه مترو دادمان دانست که در بخش شمالی محله دریا واقع شده است.

ایستگاه مترو میدان صنعت یکی از ایستگاه های مترویی است که در نزدیکی محله دریا واقع شده است.

ایستگاه اتوبوس

از ایستگاه های اتوبوسی که در این منطقه قرار دارد می توان به ایستگاه های متعددی اشاره کرد:

  • ایستگاه اتوبوس قیصری
  • ایستگاه اتوبوس ستاد
  • ایستگاه اتوبوس پل مدیریت
  • ایستگاه اتوبوس دانشگاه امام صادق
  • ایستگاه اتوبوس دریا

اتوبانهای محله دریا

اگرمی خواهید با خودرو شخصی خود به این منطقه رفت و آمد داشته باشید. راه ها و اتوبان های متعددی است که می توانید با استفاه از آن خود را به محله دریا برسانید. یکی از روش ها استفاده از بزرگراه چمران است که در بخش شرقی این محله واقع شده است. از دیگر بزرگراه ها بخش شمالی است که بزرگراه رفسنجانی (نیایش) است که می تواند شما را به راحتی به محله دریا ببرد.

وجود این امکانات در محله دریا برقیمت های ملکی این ناحیه تاثیرگذار بوده و سبب می شود تا قیمت آپارتمان در بلوار دریا به نسبت افزایش داشته باشد.

معرفی بلوار های محله دریا

از دیگر مواردی که در رابطه با این منطقه مهم می باشد، تعداد بلوار هایی است که در این منطقه قرار دارد. و همانطور که در نقشه بالا مشاهده کرده اید. شاه راه های کلیدی متعددی در این محله قرار دارد؛ که از جمله بلوار های مهمی که محله دریا قرار دارد. می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بلوار دریا
  • بلوار مدیریت
  • بلوار شریفی
  • بلوار فرهنگ
  • بلوار دادمان
  • بلوار سعادت آباد
  • بلوار قیصر امین پور
بلوار شریفی یکی از بلوار های مهم در محله دریا تهران

بلوار دریا

بلوار دریا میان دو محله معتبر شهرک غرب و سعادت آباد واقع شده است؛ این بلوار از قدیمی ترین بلوارهای محله دریا به شمار می آید. همچنین این بلوار به عنوان یکی از مسیرهای اصلی دسترسی مردم منطقه غربی تهران به بزگراه شهید چمران و مناطق شمال و جنوبی شهر مهم است.

این بلوار نوساز و محبوب به لحاظ دسترسی آسان به امکانات شهری و خدمات حمل و نقل عمومی و همچنین بهره وری از آب و هوای پاک و کوهستانی شناخته می شود. بلوار دریا واقع در شمال غرب تهران، یکی از محبوب ترین مناطق برای زندگی شهروندان بوده و به عنوان محیطی سالم و زیبا برای زندگی شناخته می شود.

بلوار دریا کجاست؟

بلوار دریا از شمال به بزرگراه رفسنجانی، بلوار هنر، بلوار کتاب، خیابان انقلاب و بلوار پژوهش، از شرق به بلوار توسعه، از جنوب به بزگراه شهید بهشتی و از غرب به بلوار انقلاب، بلوار جهاد و خیابان نیاز آباد محدود می شود. این بلوار با بلوار دادمان، بلوار پاکنژاد، بلوار مدیریت و بلوار قیصر امین پور و بلوار سعادت آباد دسترسی آسانی دارد.

تاریخچه بلوار دریا

منطقه محله دریا با مناطق همجوار خود، شهرک غرب و سعادت آباد، در گذشته به شدت مرتبط بوده است. واجدین ساخت و ساز در محله شهرک غرب، از دهه چهل آغاز به ساخت اقامتگاه های جدید در این ناحیه پرداختند. در آن زمان محله های مانند شهرک غرب با قیمتی مقرون به صرفه محیط زندگی ساده و معتدل جذابیت داشتند.

شهرک غرب ابتدا به عنوان محله ای نوساز و مدرن به وسعت چشمگیری درآمد. این تغییر از تبدیل باغات زمین های زراعی روستای خوردین به یک محله مدرن و شهرنشینی آغاز شد. این تحول در ساختار منطقه به ویژه در دهه چهل و پنجاه جاری شد و تبدیل به محله شهرک غرب شد.

محله دریا نیز، با تاثیر ساخت و ساز در منطقه، به تدریج تصمیم به ساخت و ساز گرفته شد. ساخت و ساز خانه های شخصی ساز یک و دو طبقه در دهه شصت آغاز شد و در سال های پس از آن به توسعه ادامه یافت.

با مرور زمان، محله بلوار دریا به عنوان یک منطقه برجسته و با امکانات رفاهی و شهرنشینی عالی شناخته می شود این منطقه مورد علاقه ساکنان شهر تهران و نیز جاذبه گردشگران می باشد، با تنوع امکانات فرهنگی و تفریحی که ارائه می دهد. اینجا تبدیل به یک نماد از زندگی مدرن در شمال غرب تهران شده و همچنین این منطقه تاثیر بسیار بزرگی در توسعه بلوار دریا داشته و دارد.

ویدئو معرفی بلوار دریا

اگر دوست دارید یک زندگی راحت به همراه تمامی امکانات موجود و خوب شهری را تجربه کنید بهترین گزینه خرید آپارتمان در این ناحیه مرزی بین آپارتمان های سعادت آباد و شهرک غرب است.

دسترسی های محلی

بلوار دریا در شمال غرب تهران قرار دارد وتا انتهای خیابان علامه طباطبایی جنوبی و خیابان شهید محمد مهدی فرحزادی ادامه دارد. در ابتدای این محله پل مدیریت قرار دارد و همچنین این محله به خیابان های برجسته ای مانند خیابان شهید صراف ها متصل است. در جنوب محله، دانشگاه امام جعفر صادق واقع شده است. که سابقا شعبه دانشگاه مدیریت هاروارد بوده است.

ترافیک در دریا

منطقه یا محدوده ای که محله دریا در آن واقع شده است، دارای ترافیک منظم و زیرساخت های عمومی به روز و عالی می باشد. این منطقه به نسبت بخش هایی که در مجاورش قرار دارد، از ترافیک کمتری برخوردار است.

امکانات بلوار

یکی از مواردی که در رابطه با زندگی در این منطقه باید در نظر داشته باشید. میزان امکانات است؛ که سبب راحتی زندگی در منطقه میشود. این منطقه امکانات عمومی غنی دارد که در زیر به برخی از آنان خواهیم پرداخت:

رستوران های نزدیک بلوار دریا

بلوار دریا در تهران خانه ی چندین رستوران معتبر و گوناگون می باشد که در زیر به برخی از آنان اشاره کرده ایم:

  • روبوشف
  • تهران پاریش
  • گیلکی بهزاد
  • جلالی تبریز

با چشم اندازهای خیره کننده از شهر تهران و پیشنهادات ویژه برای هر طعم، این رستوران ها مکانی عالی برای نهار یا شام به همراه دوستان و خانواده، و همچنین مهمانی های مجلل می باشند.

بلوارهای نزدیک به بلوار دریا

یکی از عوامل تعیین کننده نرخ قیمت متری آپارتمان نزدیکی به اتوبان های مهم است از جمله بلوارها و خیابان های مهم و معروف در بلوار دریا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلوار شهید فرحزادی
  • بلوار سعادت آباد
  • بلوار مدیریت
  • بلوار فرهنگ
  • بلوار شریفی
  • بلوار قدیم دریا

این بلوارها و خیابان ها به عنوان شبکه ای معابر حیاتی درمحله دریا عمل می کنند و دسترسی به امکانات و خدمات مختلف را برای ساکنان و بازدیدکنندگان فراهم می سازد.

پارک ها و بوستان های نزدیک بلوار دریا

بلوار دریا در تهران دارای پارک ها و بوستان زیبا و آرامش بخشی است که جلب توجه ساکنان و بازدید کنندگان را دارند. این منطقه دارای بوستان های چشم نوازی می باشند که در زیر برخی از آنان را برای شما معرفی کرده ایم:

  • دلاوران
  • بوستان کوی فرهنگ
  • آبشار
  • مروارید

این تنها برخی از بوستان های نزدیک به بلوار دریا می باشد که برای شما اینجا بیان شده است.

پاساژهای خرید نزدیک بلوار دریا

بخش مهمی از جاذبه های محله دریا، دسترسی آسان به پاساژها و مراکز خرید معتبر در تهران است. این منطقه با داشتن مجموعه های معروفی همچون:

  • مرکز خرید و پردیس سینمای اریکه ایران
  • مرکز خرید آرن
  • مجتمع اپال

پردیس سینمایی اریکه ممکن است برای خیلی ها جذاب نباشد، مرکز خرید آرن هم به نسبت خوب و دارای فروشگاه های خاصی است، اما حتما از مجتمع اپال دیدن کنید و پیش از آن با تمامی آیتم های جذاب این این مرکز خرید آشنا شوید.

مرکز خرید و پردیس سینمای اریکه ایران یکی از امکانات تفریحی و رفاهی  در محله دریا

خرید و اجاره آپارتمان در بلوار دریا

خرید آپارتمان در بلوار دریا و همچنین زندگی در این بلوار مرکزی، می تواند یک تصمیم بسیار خوب برای شما باشد.این بلوار دسترسی خوبی دارد و پر از مغازه ها، بانک ها، درمانگاه ها و ... است.

پیشنهاد خرید آپارتمان و یا اجاره آپارتمان در بلوار دریا می تواند برای افرادی که به دنبال یک محیط زندگی شهری آرام و همچنین دسترسی به امکانات فرهنگی و تفریحی هستند، بسیار جذاب باشد. بازار مسکن در بلوار دریا گزینه های متعددی از آپارتمان های مدرن و لوکس را ارائه می دهد.

بنابراین، خرید آپارتمان در بلوار دریا می تواند یک فرصت عالی برای زندگی شهری با کیفیت و سرگرمی باشد که همچنان به مزیت های محیطی و امکانات متنوع دسترسی دارد.

تا اینجای این مقاله سعی کردیم تا به آشنایی بلوار دریا و حوالی آن بپردازیم این بلوار به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، دسترسی آسان به امکانات شهری، و مجموعه خرید و تفریحی متنوع، جایگاهی ویژه در شهر تهران دارد. اما خود این بلوار در محله دریا قرار دارد.

از دیگر جذابیت های این منطقه، آب و هوای پاک و کوهستانی آن است که باعث می شود محله دریا یک مکان ایده آل برای زندگی و تفریح باشد. بافت معماری نوساز و منظم این منطقه همچنین جلب توجه ساکنان و بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است.

به طور کلی، محله دریا با ترکیبی از فرهنگ، تاریخ و امکانات متنوع از مناطق محبوب و پویا در تهران است که تجربه ی زندگی و تفریحی فوق العاده را به ساکنان و بازدیدکنندگان ارائه می دهد. حال بیاید در دیدی فراتر به معرفی این محله بپردازیم.

بلوار دریا کجاست؟
بلوار دریا یکی از بخش ها و بلوار هایی است که در میان محله های سپهر و دریا واقع شده است.
نزدیک ترین ایستگاه مترو به بلوار دریا سعادت آباد کدام است؟
نزدیک ترین ایستگاه مترو به شهرک غرب بلوار دریا و سعادت آباد را ایستگاه مترو میدان صنعت است که در خط 7 ایستگاه مترو قرار دارد.

2

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

روح الله

واقعا بلوار دریا فوق العادست هرچی ازش بگم کمه هم رنگ و بوی شهرک غرب رو داره فرهنگ مناسب مردم خوب و هم اینکه واقعا محله آروم و مناسبی هست برای زندگی، حتی دسترسی به هرجایی که فکرش رو بکنید رو دارید از اونجا واقعا ممنون مطلب خوبی بود کیف کردم

حمید

محله ارام با دسترسی خوب

ارسال نظر

ارسال
جدیدترین اخبار و مقالات
معرفی فلای لند در پارک پرواز

معرفی فلای لند در پارک پرواز

یکی از بخش های تفریحی در منطقه 2 تهران را می توان فلای لند معرفی کرد، اگر شما هم دوست دارید آخر هفته های متفاوتی را تجربه کنید؛ می توانیم به شما فلای لند را معرفی کنیم.

برج زرین شهرک غرب تهران

برج زرین شهرک غرب تهران

برج مسکونی زرین، از جدید ترین برج هایی است که زیر نظر شرکت تکلار ساخته شده است.

معرفی برج پرسپولیس در شهرک غرب تهران

معرفی برج پرسپولیس در شهرک غرب تهران

برج پرسپولیس یکی از برج های مسکونی خاص و معروف در شهرک غرب تهران است. این برج در خیابان حسن سیف و در خیابان دوازدهم قرار دارد. برج پرسپولیس به عنوان یکی از بلندترین برج های زیبا در شهر تهران شناخته شده است.

مرکز خرید میلاد نور شهرک غرب تهران

مرکز خرید میلاد نور شهرک غرب تهران

یکی از مراکز خریدی که در منطقه 2 تهران واقع شده است و می توانید برای آخر هفته های خود از آن استفاده کنید، مرکز خرید میلاد نور میباشد. این مرکز خرید یکی از گزینه های عالی برای شماست.

آشنایی با برج تماشا سعادت آباد تهران

آشنایی با برج تماشا سعادت آباد تهران

یکی از سری برج های واقع در بلوار فرحزادی را می توان برج تماشا معرفی کرد، این برج واقع در سعادت آباد بوده و یکی از سازه های لوکس در این منطقه معرفی می شود.